یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۷۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پرورش ماهیان آب گرم و خاویاری در ایران مورد توجه نروژ است

وزیر تجارت، صنعت و شیلات نروژ گفت: امیدوارم دانش و فناوری که شرکت های نروژی ارائه می کنند مورد توجه شرکت های ایرانی قرار گیرد و روابط اقتصادی 2 کشور در یک چارچوب پایدار و قابل پیش بینی به ویژه در بخش پرورش ماهیان آب گرم و خاویار پیش رود.

«پرسنت برک» که همراه یک هیات یکصدنفره از بیش از 60 شرکت شیلاتی نروژ به ایران آمده است، امروز (شنبه) در نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در تهران اضافه کرد: هر چند سرمایه گذاری در این بخش بسیار پرهزینه است اما آینده نویدبخشی دارد.
وی ماموریت هیات همراه خود را یافتن زمینه های سرمایه گذاری مشترک در ایران عنوان و تاکید کرد نسبت به آینده همکاری شرکت های نروژی با ایران امیدوار است.
برک افزود: هر دو طرف به توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک شرکت های خصوصی دو کشور علاقه مندند.
وزیر تجارت، صنعت و شیلات نروژ درباره امضای موافقتنامه هایی با ایران که امکان تعامل اقتصادی ایمن را به شرکت ها و بانک های خارجی می دهد، گفت: رقابت امروز شرکت هایی خارجی با یکدیگر برای توسعه همکاری اقتصادی با ایران به همین دلیل رخ داده و مشکلات و موانع تا اندازه زیادی برطرف شده است.
وی اعلام کرد: به توافق های اولیه با ایران رسیده ایم که در هفته ها و ماه های آینده در مورد جزییات آنها با ایران گفت و گو می کنیم.
این مقام نروژی تاکید کرد این کشور از همکاری های مشترک در بخش شیلات و انتقال دانش و فناوری به ایران حمایت می کند.
وی افزود: تاکنون چندین شرکت نروژی در زمینه های مختلف مانند غذاهای دریایی و آبزی پروری با شرکت های ایرانی تفاهمنامه همکاری امضا کرده اند و توافق های دیگری نیز در حال انجام است.
وی از روند پیشرفت روابط بخش شیلات دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران برای کسب و کار، بازار بزرگی است و من در طول سفر به ایران با مردم تحصیلکرده و دارای فرهنگ غنی دیدار کردم که نروژی ها می توانند و باید با آنها دوست باشند.
 وزیر جهاد کشاورزی امروز در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته گفت: در رویکرد جدید صنعت شیلات، جایگاه آبزی پروری نسبت به صید و صیادی در آب های آزاد پیشی گرفته است و تلاش داریم برای توسعه این بخش همکاری های بین المللی، دانش و فناوری های روز را در کل زنجیره شیلات تقویت کنیم.
«محمود حجتی» افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه ای صادرات محصولات شیلاتی بویژه آبزی پروری 13 قرارداد شیلاتی بین بخش های خصوصی ایران و نروژ به امضا رسید.
نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته از دهم تا دوازدهم مهرماه برای بازدید علاقه مندان در برج میلاد تهران برپاست.
در این نمایشگاه بین المللی 80 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی از کشورهایی مانند هلند، فرانسه، چین، آمریکا، کره جنوبی، نروژ و ایتالیا حضور دارند./ ایرنا
(یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها