یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۷۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید سالانه 1 میلیون تن ماهی در آب های شمال و جنوب ایران با همکاری نروژ

با مشارکت و همکاری دست اندرکاران، بهره گیری از فن آوری های نوین و تجربیات کشورهای پیشرو از جمله نروژ زنجیره بخش شیلات ایران از ابتدا تا بازار داخلی و خارجی تعریف و تکمیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حسن صالحی در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته با اعلام این مطلب، گفت: برپایی این نمایشگاه فرصت هایی را برای سرمایه گذاری های مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور ایجاد می کند.
وی افزود: در این نمایشگاه 80 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی دستاوردها و فن آوری های نوین خود را در حوزه پرورش ماهی در قفس، خوراک آبزیان، صید و صیادی ارایه می دهند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 114 غرفه این نمایشگاه متعلق به بخش خصوصی شیلات ایران است.
وی گفت: در این نمایشگاه چهار همایش توسعه بازار، تجارت آبزیان، فرصت های سرمایه گذاری پرورش ماهی در قفس، زنجیره صنعت میگو و ماهیان خاویاری و فرصت های سرمایه گذاری صید و صیادی با تاکید بر ماهیان ریز برگزاار می شود.
رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته
در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه سه روزه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزیر شیلات نروژ، تمبر یادبود نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته رونمایی شد.
در این مراسم همچنین 13 قرارداد در زمینه تامین و تجهیز قفس های پرورش ماهی بین بخش های خصوصی ایران و نروژ و در حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر شیلات نروژ به امضا رسید.
ظرفیت این قراردادها بیش از 20 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که در فاز نخست حدود 6500 تن آن در سال جاری اجرایی می شود.
ساعاتی پیش این نمایشگاه بین المللی با بازدید وزرای جهاد کشاورزی ایران و شیلات نروژ رسما آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه درمساحتی به وسعت 4200 متر مربع در برج میلاد و با شرکت کشورهایی از نروژ، چین، کره جنوبی، ایتالیا، آمریکا و فرانسه از دهم تا دوازدهم مهر ماه بر پا است.
(یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها