جمعه / ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۷۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بخش تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی نیازمند تحول اساسی است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ناکارآمدی نظام فروش محصولات کشاورزی ضرورت ایجاد یک تحول اساسی در بخش تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی را اجتناب ناپذیر کرده است.

علی محمد شاعری در جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد استان آذربایجان غربی و فعالان بخش کشاورزی تاکید کرد: تجارت محصولات کشاورزی عمیقاً دچار مشکل است و ناکارآمدی نظام فروش محصولات کشاورزی ضرورت ایجاد یک تحول اساسی در بخش تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی را اجتناب ناپذیر کرده است.
او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مشوق‌های مختلفی برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که مراحل تأیید را در کمیسیون تلفیق می‌گذراند. مشوق‌های صادارتی کشاورزی به نحوی است که دولت را مکلف می‌کند مابه التفاوت قیمت محصولات کشاورزی صادر شده در کشور مقصد با ایران را به صادر کننده بپردازد و در این صورت امکان رقابت محصولات کشاورزی ایران با سایر کشورها پدید می‌آید.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: برای توسعه صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی نیاز به قوانین جدید وجود ندارد بلکه باید سیستم بانکی متعهدانه و اثر بخش در پای کار حاضر باشد. خوشبختانه با تعامل و همکاری کمیسیون کشاورزی مجلس با بانک‌ها، نرخ سود در حوزه کشاورزی 3 درصد کاهش پیدا کرده است.

شاعری درباره رشد و توسعه استان آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی باید به کریدور پیشرفته حمل و نقل منطقه‌ای تبدیل شود. برای توسعه شبکه حمل و نقل هوایی و ریلی خلاء قانونی وجود ندارد بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی بسترهای توسعه راه‌های ارتباطی در آذربایجان غربی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و این مهم از طریق کمیسیون عمران مجلس پیگیری خواهد شد/ ایسنا
(جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵) ۱۸:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها