سه شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۶۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید 60 درصد خوراک دام در شرایط غیراستاندارد

رئیس انجمن خوراک دام گفت: با وجود آن که کارخانجات تولیدکننده خوراک دام صنعتی به دلیل رکود بازار با زیر 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند، اما بیش از 60 درصد تولید خوراک دام در واحدهای پرورش و غیراستاندارد تولید می‌شود.

مجید موافق‌قدیری ، در مورد آخرین وضعیت تولید انواع خوراک دام طیور و آبزیان در کشور گفت: در سال 94، حدود 8 میلیون تن انواع خوراک دام به شکل صنعتی در کشور تولید شده که نسبت به سال 90‌ حدود 64 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه روند تولید خوراک دام در کارخانجات صنعتی در طول 5 سال گذشته سیر صعودی داشته، خاطرنشان کرد: تولید خوراک دام در سال 90 حدود 5 هزار تن بود که این رقم در سال 94 به 7 هزار و 750 تن رسیده است.

رئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به رکود حاکم در بازار و کمبود نقدینگی اظهار داشت: به نظر می‌رسد تولید خوراک دام صنعتی امسال با اشاره به موانع موجود از جمله قوانین مخل کسب و کار، نبود استراتژی تولید و تراز صادرات و واردات نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نخواهد کرد.

به گفته موافق قدیری سال گذشته کارخانجات تولیدکننده خوراک دام صنعتی سال گذشته به طور میانگین با زیر 40 درصد ظرفیت فعالیت کرده است، اما در کنار آن نمی‌توان فعالیت واحدهای غیرمجاز را نادیده گرفت. چرا که متاسفانه امروز بیش از 60 درصد تولید خوراک دام در واحدهای پرورش و غیراستاندارد تولید می‌شود که علاوه بر کاهش بهره‌وری باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات پروتئینی شده و مخاطرات جدی در حوزه بهداشتی در پی دارد./ فارس
(سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها