شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۶۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هشدارهای سازمان دامپزشکی در آستانه ماه محرم

معاون دفتر بهداشت بیماری های مشترک انسان و دام سازمان دامپزشکی گفت: با رعایت نکات لازم در خصوص قربانی کردن دام در ایام عزاداری، سلامت خود را تضمین کنید.

کرم امیری معاون دفتر بهداشت بیماری های مشترک انسان و دام؛ در خصوص قربانی کردن دام در آستانه ماه محرم و صفر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر و انجام مراسم مذهبی و قربانی کردن انواع دام در سطح کشور، رعایت نکات لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری از دام های قربانی و تضمین سلامتی عزاداران در این ایام ضروری است.

امیری ضمن اشاره به این نکته که سلامت دام قبل از قربانی شدن باید توسط دامپزشکان تایید شود و آنها باید از مرکز معتبر خریداری شوند، ادامه داد: سازمان دامپزشکی گروه های سیاری را برای قربانی کردن دام در این ایام در نظر گرفته است و بهتر دام ها فقط در کشتارگاه ها قربانی شوند و از سر بریدن آنها در معابر عمومی، هیات ها و جلوی دسته های عزاداری خودداری شود.

معاون دفتر بهداشت بیماری های مشترک انسان و دام تاکید کرد: اگر دام آلوده به انواع کنه ها باشد و در معابر عمومی قربانی شود، امکان گزش کنه و بروز بیماری تب کریمه کنگو که نوعی بیماری خطرناک و تب خونریزی کننده است، در عزاداران وجود دارد.

وی اظهار داشت: بعد از قربانی کردن، جدا کردن اعضای بدن دام باید به صورت بهداشتی انجام شود و از قرار دادن گوشت قربانی در معرض حشرات و مکان های غیر بهداشتی جلوگیری شود چرا که مصرف گوشت دام آلوده می تواند زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را برای عزاداران فراهم کند.

امیری در پایان یادآور شد: با رعایت نکات بهداشتی قبل، بعد و در حین قربانی کردن می توانید سلامت عزاداران را در این ماه تضمین کنید و با عدم رعایت آنها سلامت این افراد به خطر خواهید انداخت./  باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها