چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۵۹۱
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سازمان شیلات از واردات تیلاپیا حمایت کرد

در حالیکه انتقاداتی نسبت به واردات، پرورش و مصرف ماهی تیلاپیا مطرح و عنوان شده که این گونه آبزی ارزش غذایی پایینی دارد، رییس سازمان شیلات از واردات، پرورش و مصرف این گونه آبزی حمایت و تصریح کرد که این گونه آبزی از کیفیت بالایی برخوردار است و تولید آزمایشی آن با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست در یزد به زودی آغاز می‌شود.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی -اظهار کرد: آمریکا و اروپا بزگترین واردکنندگان ماهی تیلاپیا هستند و این ماهی از نظر کیفیت گوشت در سطح بالایی در میان دیگر آبزیان قرارد دارد و در ایران نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط زیست، تیلاپیا یکی از گونه های پرورشی خواهد شد.  


وی افزود: بیش از ۱۴۰ کشور، ماهی تیلاپیا را پرورش می‌دهند و تولید این ماهی از حدود ۵۰۰۰ تن در حال حاضر بیش‌ از ۱۵ هزار تن در ۱۰ سال آینده خواهد رسید و سازمان خواربار جهانی (فائو) معتقد است که ماهی تیلاپیا بیشترین رشد تولید طی سال‌های گذشته را داشته است و خواهد داشت.

صالحی همچنین در خصوص اینکه آیا وارادت و بازاریابی برای تیلاپیای وارداتی لطمه‌ای به بازار آبزیانی ایرانی نمی‌زند؟ ادامه داد: هیچ نگرانی برای بازار محصولات شیلاتی ایران نداریم و تیلاپیا وارداتش با تعرفه ۳۲ درصدی به ایران مدیریت و کنترل شده است. به هیچ وجه پایین بودن کیفیت تیلاپیا صحت ندارد، چرا که گوشت فیله این ماهی در همه دنیا جزو فرآورده‌های درجه یک در میان دیگر آبزیان به شمار می‌رود.

 وی با بیان این که همه محموله‌های وارداتی تیلاپیا از نظر شرعی و بهداشتی به صورت کامل نظارت می‌شود، گفت: ۱۰ مجوز آزمایشی در یزد برای تولید و پرورش پایلوت (آزمایشی) ماهی تیلاپیا دریافت شده که با هماهنگی سازمان حفاظت محیط‌زیست این کار در محیط‌های بسته و محصور مدیریت شده، انجام خواهد شد و پس از مشخص شدن نتایج درباره توسعه پرورش اینگونه آبزی و چگونگی آن در هر یک از استان‌های کشور تصمیم گیری خواهد شد./ایسنا
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها