یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۴۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

باید فرهنگ استفاده از گوشت منجمد در جامعه نهادینه شود

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه فرهنگ استفاده از گوشت منجمد باید در بین مردم نهادینه شود، گفت: این گوشت‌های منجمد بازرسی شده و نظارت بهداشتی لازم بر روی آن انجام می‌گیرد.

دکتر محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: هر دامی که در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح می‌شود باید 24 تا 48 ساعت در سردخانه با دمای 2 تا 4 درجه سانتیگراد بالای صفر نگهداری شود.

وی ادامه داد: در اثر این عمل مکانیسم‌هایی در گوشت رخ می‌دهد که طی آن میکروب‌ها و ویروس‌های بدن حیوان کشته می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم مردم از گوشت تازه و بدون نظارت دامپزشکی استفاده نکنند.

رسولی خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر گوشت منجمد وارداتی، توصیه می‌شود مردم فرهنگ استفاده از گوشت تازه را جایگزین استفاده از گوشت منجمد کنند.

هشدار دامپزشکی همدان به ذبح دام در خارج از کشتارگاه

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، ذبح دام در خارج از کشتارگاه ممنوع است.

وی با بیان اینکه هر گونه ذبح دام خارج از کشتارگاه کشتار قاچاق محسوب می‌شود، افزود: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان همچون تب کریمه کنگو توصیه می‌شود مردم از ذبح دام به شیوه سنتی خودداری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ذبح دام به شیوه سنتی در آئین‌هایی همچون عید قربان و مراسم عروسی و عزاداری به فرهنگی غلط در بین مردم نهادینه شده است.

رسولی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت غذایی مردم از رسالت‌های دامپزشکی استان است، خاطرنشان کرد: گرچه دام ذبح شده به شیوه سنتی در این آئین‌ها را ضبط نمی‌کنیم اما باید فرهنگ کشتاردام در کشتارگاه‌ها نهادینه شود.

وی در پایان گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته با کشتارگاه‌ها نذورات مردم در عید قربان در این مراکز پذیرفته شده و مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد./ ایسنا
(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۴:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها