شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۳۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ذبح رایگان دام در عید سعید قربان در جایگاه عرضه دام بهداشتی

مدیرهماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت گفت: با توجه به این‌که ذبح دام در خارج کشتارگاه مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌کند در این راستا ذبح دام در عید قربان در جایگاه عرضه دام بهداشتی کاملاً رایگان است.

«مجتبی شهرستانی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با تبریک فرارسیدن عید بزرگ مسلمان جهان اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان برای تأمین رفاه حال شهروندان، تعیین و آماده‌سازی محل‌های عرضه دام زنده هم‌چون سال‌های گذشته در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز و آمادگی دو جایگاه عرضه دام بهداشتی در این روز در شهر رشت گفت: در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به این‌که ذبح دام در خارج کشتارگاه علاوه‌بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی کشتارگاه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

شهرستانی اضافه کرد: ابتدای جاده «رشت - تهران» جنب آرامستان، ابتدای جاده جیرده دو محلی است که برای عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان در نظر گرفته شده است.

وی از فعالیت اکیپ‌های سیار نظارت بهداشتی، ناظر بهداشتی، دکتر دامپزشک و بازرس گوشت در این روز خبر داد و گفت: همه جایگاه‌های فروش دام زنده که به‌منظور ارتقا سطح بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان و انجام فرضیه الهی قربانی توسط شهرداری رشت و همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار احداث شده‌اند، تحت نظارت دامپزشکی گیلان در این روز آماده ارائه دام بهداشتی به شهروندان خواهند بود.

شهرستانی تصریح کرد: شهروندان رشتی می‌توانند در صورت بروز مشکل و مشاهده ذبح دام در معابر عمومی با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس حاصل کنند.
(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها