شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۳۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران کشور مطرح کرد:

دولت مشوق صادراتی پرداخت نکرده است

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ مازندران با بیان اینکه قیمت مرغ این روزها سیر منطقی را طی می کند، اظهار کرد: بیش از 8 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی مرداد ماه در مرغداری های مازندران صورت گرفت که این روال در شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

عطاالله حسن زاده در مورد مدیریت تولید مرغداری های استان گفت: در تلاش هستیم تا تمامی مرغداری های مازندران با ثبت نام در سامانه ثبت جوجه ریزی تولید خود را مدیریت کرده و تنظیم بازار به خوبی انجام گیرد.

وی تمامی مرغداران عضو اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان را دارای شناسه ی عضویت در ثبت سامانه جوجه ریزی دانست و گفت: 20 درصد از اعضا نیز در حال پیوستن به سامانه ثبت جوجه ریزی هستند.

مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان افزود: برخی از مرغداران که عضو شرکت های تعاونی مجموعه اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان نیستند در سامانه ثبت اطلاعات جوجه ریزی حضور داشته و قوانین را رعایت می کنند.

 حسن زاده در پاسخ به این پرسش که چرا مرغداری های جدیدی در مازندران افتتاح می شود و این موجب بروز بحران می گردد، اظهار کرد: مرغداری هایی که در هفته دولت افتتاح شدند مجوز ساخت خود را قبل از ممنوعیت دولت در تاسیس مرغداری جدید گرفتند و چند سال طول کشیده تا بتوانند سالن مرغداری را به حالت اجرایی درآورند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور درباره چرایی عدم صادرات مرغ استان به روسیه گفت: مازندران قابلیت صادرات 200 هزار تنی مرغ را داراست اما تفاوت قیمتی این محصول در روسیه موجب شده تا نتوان صاداراتی به این کشور داشته باشیم.

وی افزود: هزینه های تولید با مشوق های صادراتی قابل حل می باشد اما تا به الان هیچ گونه مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت نشده است.

 حسن زاده در پاسخ به این پرسش که چرا 50 میلیارد تومان اعتباری که دولت در قالب مشوق صادراتی به صندوق ملی طیور پرداخت کرده است به صادرکنندگان داده نمی شد، گفت: این مبلغ ربطی به مشوق صادراتی ندارد بلکه کمک دولت به صندوق ملی طیور بوده تا بتواند در حوزه تامین نهاده های دامی ورود پیدا کند. مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان از پیگیری پرداخت مشوق های صادراتی خبرداد و گفت: برای افزایش صادرات به کشورهای منطقه به خصوص روسیه تقاضای 100 میلیارد تومان مشوق صادراتی داده ایم اما دولت تا به الان هیچ پرداختی در این زمینه نداشته است.

 وی گفت: از نظر کیفیت و کمیت جهت صادرات مرغ به روسیه به مرحله قابل قبولی رسیدیم اما بود مشوق های صادراتی موجب شده تا نتوان در بازار روسیه حضوری تاثیرگذار داشت.

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها