دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۳۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مشوق صادراتی رونق را به صنعت دامداری باز می گرداند؟

رئیس مرکز اصلاح نژاد بهبود تولیدات دامی گفت: خوراک اصلی محصولات لبنی شیر خام است از این رو تخصیص مشوق های صادراتی به افزایش جذب شیر خام و تسهیل صادرات منجر خواهد شد و از انباشت شیر خام جلوگیری می کند.

محمد رضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به تخصیص مشوق‌های صادراتی به کارخانه‌های لبنی اظهار داشت: طبق مصوبه دولت این امر افزایش صادرات محصولات لبنی را به  دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص تاثیر خرید حمایتی شیرخام بر وضعیت دامداران گفت: با اجرای این طرح از دو ماه گذشته مشکل فروش شیر مازاد دامداران حل شده است.

ملاصالحی در پاسخ به این سوال که طرح خرید توافقی تا کی ادامه دارد، بیان کرد: محدودیت زمانی در ادامه روند این طرح وجود ندارد و حداقل تا پایان سال مالی ادامه می یابد و پس از آن در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اثرات مثبت این اقدام گفت: کارخانه های لبنی با همت و مشقت های فراوان بازارهای صادراتی را به دست آوردند از این رو لازم است که با حمایت های همه جانبه بازارهای هدف حفظ شود.

وی تصریح کرد: خوراک اصلی محصولات لبنی شیر خام است از این رو تخصیص مشوق های صادراتی به افزایش جذب شیر خام و تسهیل صادرات منجر خواهد شد و از انباشت شیر خام  جلوگیری می کند.

امکان توسعه این طرح در تمامی استان ها امکان پذیر نیست

علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران، گفت: اجرای طرح خرید توافقی از دو ماه گذشته تا کنون تاثیر مثبتی بر روند زندگی دامداران گذاشته چرا که قبل اجرای این طرح قیمت شیر خام به کمتراز هزار تومان رسیده بود  که خوشبختانه این طرح  تاثیر بسزایی درثبات بازار شیر و توقف کاهش نرخ داشته است.

وی در خصوص اینکه امکان توسعه این طرح در تمامی استان ها امکان پذیر نیست، بیان کرد: عمده شیر خام در استان های اصفهان، فارس، البرز، تهران، قزوین، خراسان رضوی و آذربایجان تولید می شود از این رواجرای این طرح در تمامی استانها  امکان پذیر نیست./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها