سه شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۰۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بزرگترین کارخانه جوجه کشی خاورمیانه به ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه در قزوین افتتاح می‌شود

بزرگترین کارخانه جوجه­ کشی خاورمیانه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا به ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه در آبیک قزوین افتتاح می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران،  شرکت مرغک، از شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر که با بیش از 35 سال فعالیت در زمینه پرورش گله اجداد و مادر تخمگذار، بزرگترین تولیدکننده جوجه یکروزه مادر تخمگذار در کشور است و حدود 60% از جوجه یکروزه تخمگذار تجارتی را تولید می­‌نماید.

این شرکت با دارا بودن بزرگترین فارم اجداد تخمگذار کشور، نماینده انحصاری نژاد Hy-Line در ایران است که علاوه بر فروش جوجه یکروزه تخمگذار در کشور، جوجه­ های تولیدی خود را به سایر کشورها به ویژه کشورهای همجوار صادر می­‌کند.

یک فارم پرورش اجداد تخمگذار، 8 فارم مادر تخمگذار و 4 کارخانه جوجه­ کشی با ظرفیت 16 میلیون جوجه یکروزه تخمگذار تجارتی در این شرکت فعالیت می­نمایند که نقش به سزایی در صنعت مرغ تخمگذار و ایجاد اشتغال مولد دارند.

با عنایت به نقش و جایگاه این شرکت در صنعت مرغ تخمگذار کشور و با توجه به استقرار تعداد 3 فارم پرورش مرغ مادر و دو کارخانه جوجه­ کشی در استان البرز و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد پیگیری سیاست­های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، موضوع احداث واحدهای جدید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و بکارگیری تجهیزات مدرن در دستور کار شرکت مرغک قرار داد که در همین رابطه این شرکت با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی موفق به احداث بزرگترین کارخانه جوجه­ کشی خاورمیانه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا به ظرفیت 40 میلیون قطعه در آبیک قزوین شد.

کلیه مطالعات و طراحی کارخانه جدید توسط کارشناسان این شرکت انجام شده و عملیات اجرایی پروژه در آبان سال 92 با زیر بنای شش هزار مترمربع در منطقه آبیک واقع در استان قزوین آغاز شد که مطابق برنامه زمان بندی پروژه (CPM) در فروردین 95 به بهره‏ برداری رسید.

این کارخانه دارای 40 دستگاه سِتِر و 14 دستگاه هچر می ‏باشد و در نوع خود بزرگترین کارخانه جوجه ‏کشی تخمگذار در خاورمیانه می‏ باشد. دستگاه‏های جوجه‏ کشی از شرکت پیترسایم (Petersime) بلژیک خریداری شده است.

همچنین این کارخانه مجهز به سیستم اتوماسیون جوجه‏کشی شامل تجهیزات تخلیه جوجه شمارشگر اتوماتیک جوجه، اسپری واکسن و دستگاه شستشوی سبدهای هچری از شرکت Innovatec هلند می ‌باشد.

علاوه بر این به منظور جلوگیری از بروز صدمات فیزیکی و کاهش ضایعات در زمان ترانسفر تخم مرغ‏ها از سینی‏های سِتِر به سبدهای هچر از دستگاه‏های اتوماتیک استفاده می‏‌شود.

به جهت جلوگیری از آلودگی‏های زیست محیطی در امحاء ضایعات جوجه‏ کشی که شامل پوسته ‏های تخم مرغ و تخم مرغ‏های هچ نشده و جوجه خروس‏ها می‏ باشد کارخانه پخت و بازیافت ضایعات نیز در کنار جوجه‏کشی احداث شده که دارای 6 دستگاه پخت مدل RBK2000 می‏ باشد.

با توجه به محدودیت منابع آبی، در طراحی کارخانه سیستم تصفیه خانه مرکزی لحاظ شده تا فاضلاب کارخانه پس از تصفیه در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد./ فارس
(سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها