شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۹۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جهاد کشاورزی مستندات افزایش قیمت مرغ را ارائه دهد

مدیرکل محصولات کشاورزی سازمان حمایت با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف گفت: چنانچه وزارت جهاد کشاورزی در راستای وظایف منبعث از قانون تمرکز معتقد به افزایش قیمت گوشت مرغ است، پیشنهاد خود را به کارگروه تنظیم بازار ارائه دهد.

 علیرضا رستمی در خصوص نرخ مصوب مرغ در بازار مصرف و افزایش قیمت این محصول اظهار کرد: افزایش غیرقانونی و خودسرانه قیمت گوشت مرغ، ممنوع و هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات منوط به طرح و اخذ مصوبه در جلسه تنظیم بازار است.

وی افزود: با توجه به اینکه گوشت مرغ در اولویت اول مصوبه "48021" مورخ "4/16/ 1394" ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد، لذا براساس مفاد مصوبه یادشده، هرگونه تغییر یا تعیین قیمت برای کالای یادشده باید پس از انجام محاسبات کارشناسی و طرح و تصویب در کارگروه تنظیم بازار انجام پذیرد.

مدیرکل دفتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت با اشاره به اظهار نظرهای مختلف در مورد اعلام افزایش قیمت گوشت مرغ ادامه داد: اظهار و اعلام خودسرانه قیمت برای این کالا در فضای رسانه‌ای خلاف قانون بوده و موجب تنش در بازار و اجحاف هر چه بیشتر در حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در راستای وظایف و اختیارات منبعث از قانون تمرکز بخشی از وظایف بخش کشاورزی در آن وزارتخانه معتقد به افزایش قیمت گوشت مرغ نسبت به قیمت مصوب قبل هستند ایجاب می‌نماید براساس فرآیند مصرح در مصوبه ذکرشده پیشنهاد خود را به همراه اسناد و مدارک مثبته به کارگروه تنظیم بازار منعکس کنند.      

مدیرکل دفتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت یاد آور شد: بدیهی است قبل از هرگونه اتخاذ تصمیم و ابلاغ مصوبه، کماکان قیمت‌های ابلاغی قبلی در خصوص نرخ گوشت مرغ معتبر و جاری است.

وی با هشدار به گران‌فروشان گوشت مرغ گفت: با کسانی که اقدام به اخذ مبالغ خارج از ضوابط نمایند، برخورد می‌شود.

به گفته رستمی؛ بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سطح عرضه با گران‌فروشی مرغ برخورد می‌کنند. ضمناً مردم از طریق سامانه 124 می‌توانند موارد تخلف و گران‌فروشی را برای رسیدگی اطلاع دهند.

بنابراین گزارش محمد یوسفی رئیس اتحادیه پروش دهندگان مرغ گوشتی چندی پیش با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ بر اساس هزینه‌های تولید 7 هزار و 500 تومان تعیین‌ شد که این نرخ به تأیید وزیر جهاد کشاورزی نیز رسیده است./ تسنیم
(شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها