شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۹۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت قرمز به دلیل درخواست دامداران بود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در سالجاری گفت: افزایش تولید گوشت قرمز در برنامه ششم بدون افزایش تعداد دام پیش بینی شده است.

حسن رکنی امروز در حاشیه افتتاحیه کارگاه آموزشی بین‌المللی صدور گواهی محصولات ارگانیک در جمع خبرنگاران در خصوص حواشی که پیش‌روی صادرات دام زنده وجود دارد، اظهار کرد: حدود 800 هزار تن از 900 هزار تن مصرف گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود که میزان تولید در برنامه ششم به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی افزود: در برنامه ششم به دنبال افزایش جمعیت دامی کشور نیستیم و حتی از تعداد آن می‌کاهیم اما افزایش بهره‌وری در این بخش را دنبال می‌کنیم تا نیاز دامی کشور در داخل تامین شود.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تنظیم بازار کنونی کشور نیز مشکلی ندارد و ما نیاز خود را براساس تولید داخل و 10 درصد باقیمانده را براساس واردات توسط بخش خصوصی و دولتی تامین می‌کنیم.

رکنی تصریح کرد: مجموع مصرف گوشت قرمز و سفید ایران تفاوتی با میانگین جهانی ندارد. البته مصرف گوشت سفید ما دو برابر جهانی است.

* قیمت گوشت قرمز در سال جاری 10 درصد افزایش یافت

وی گفت: قیمت گوشت قرمز در سال جاری 10 افزایش دارد که این امر به دنبال درخواست دامداران و به دلیل عدم افزايش قیمت این محصول در دو سال گذشته بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای حفظ بازارهای صادراتی نباید روند صادرات ما قطع شود زیرا هم اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای مزیت صادراتی هستیم که با صدور دام می‌توانیم این بازار را حفظ کنیم./ تسنیم
(شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها