شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۸۳۵
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بازسازی ذخایر میگو خلیج فارس با رهاسازی 35میلیون قطعه بچه میگو

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: امسال بیش از 35 میلیون قطعه بچه میگو در آبهای استان با هدف بازسازی ذخایر میگو خلیج فارس رهاسازی می شود.

 سید پرویز محبی شنبه درمراسم رهاسازی بچه میگوها در آبهای استان افزود: تاکنون افزون بر 12 میلیون قطعه بچه میگو با هدف بازسازی و ترمیم ذخایر در آبهای هرمزگان رها سازی شده و در دو هفته آینده روند رها سازی ادامه دارد.
وی بیان داشت: رهاسازی بچه میگوها در آبهای شرق استان به ویژه اطراف خور کولغان تا منطقه سیریک که زیستگاه اصلی میگو استان و همچنین نزدیک به محل صیدگاه های هرمزگان است، انجام می شود تا بتواند نقش بهتری در جلوگیری از آسیب به این زیستگاه ها ایفا کند.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: امسال در میزان تولید لارومیگو و همچنین کارآمدی رهاسازی امید است شاهد نتیجه خوبی باشیم که با این رشد بخش قابل توجهی از آسیب های وارده به ذخایر میگو در آبهای استان جبران شود.
محبی خاطرنشان کرد: بچه میگوها از گونه موزی بوده که پیش از رهاسازی در دریا به صورت پست لارو از مرکز تکثیر و بازسازی ذخاسر آبزیان خلیج فارس( کلاهی) به استخرهای پرورشی انتقال می یابد و پس رسیدن به وزن یک تا دو گرمی از استخرها برداشت و در دریا رها سازی می شوند.
وی، ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آبهای استان، تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان، کاهش صید غیر مجاز، مهار صید بی رویه و همچنین برنامه های فرهنگی، آموزشی و ترویجی شیلات هرمزگان در راستای حفظ و حراست از آبزیان را از مهم ترین برنامه های مهم شیلات هرمزگان در راستای ترمیم ذخایر آبزیان عنوان کرد.
صید غیرمجاز از خطرهای جدی و تهدید کننده آبزیان به ویژه میگو در هرمزگان است که به علت کوچک بودن میگوها سبب نابودی ذخیره گاه های میگو می شود.
استان هرمزگان با 565 نفر آبزی پرور با تجربه و متخصص در زمینه میگو و دارا بودن یک هزار و 413 هکتار مزرعه فعال پرورش سالانه حدود سه هزارتن میگو تولید می کند که این میزان 24 درصد از کل میگوی پرورشی کشور (12 هزار و 698 تن) را شامل می شود./ایرنا
(شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها