چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۷۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سند توسعه شیلات خوزستان تا پایان مهر تدوین شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با گلایه از تأخیر در تدوین سند توسعه شیلات استان گفت: هدف تشکیل کتاب توسعه شیلات تدوین یک سند به منظور مشخص شدن نقشه و مسیر حرکت بخش شیلات استان بود اما تاکنون تأخیر زیادی در تدوین این سند انجام شده است.

امید حاجتی در جلسه ستاد توسعه شیلات که امروز، 19 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال 93 آغاز کار این ستاد بود که برای تدوین سند توسعه شیلات در همان زمان 300 میلیارد تومان مصوب و 200 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: انتظار داشتیم که تاکنون تدوین این سند پیشرفت بسیاری داشته باشد و فکر نمی‌کنم که این تأخیر به علت محدویت های اعتباری بوده باشد.

حاجتی تصریح کرد: تدوین سند توسعه شیلات استان، زمان بسیاری را صرف کرده و گزارشات فعلی در خصوص روند تدوین این سند نسبت به گزارشات قبلی تغییر خاصی نداشته است.

وی عنوان کرد: آبزی پروری از اولویت های استان بود. بنابراین انتظار داشتیم تا گزارشات روند تدوین سند توسعه شیلات نسبت به گزارشات قبلی پیشرفت بهتری داشته باشد. البته فکر نم‌ کنم که مشکلات اعتباری در این زمینه وجود داشته باشد زیرا امکان تخصیص اعتبار بیشتر نیز وجود دارد.

حاجتی با بیان اینکه بیش از یکسال از عقد قرارداد مربوط به تدوین سند توسعه شیلات گذشته و متأسفانه به هر دلیل این سند تدوین نشده است، اظهارکرد: تدوین این سند در راستای تعیین یک مسیر حرکت برای بخش شیلات استان است و فکر می‌کنم پیشرفت کار بسیار کم است.

وی افزود: تدوین این سند در راستای تعیین یک مسیر حرکت برای بخش شیلات استان است. برای مثال در شرح خدمات شرکت خصوصی تدوین کننده این سند به کارگیری مشاوران خارجی نیز ذکر شده بود اما تاکنون هیچ مشاوره خارجی جذب نشده است. بنابراین باید تا پایان مهرماه سال جاری این سند تدوین شود.

حاجتی گفت: به دلیل اینکه زمان کمی در اختیار داریم، بخش مشاورین خارجی از تدوین سند توسعه شیلات استان حذف می‌شود و با توجه به حذف مشاورین خارجی باید بر مبلغ قرارداد تدوین این سند نیز بازنگری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید در تدوین نهایی این سند از ظرفیت علمی و دانشگاهی استفاده شود، بیان کرد: همچنین باید در زمان تحویل سند، سازمان آب و برق و سازمان محیط زیست نیز حضور داشته باشند زیرا اگر از نظر این دو سازمان ایرادی در این سند وجود داشته باشد قابل اجرا نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با تاکید بر اینکه  سند توسعه شیلات استان باید دقیقا در پایان مهرماه جاری آماده شود، اظهار کرد: علی رغم محدودیت‌های مالی، ما هیچ مشکلی در تخصیص و تزریق اعتبارات بیشتر برای تدوین سند توسعه شیلات استان نداریم.

حاجتی همچنین از موسسه جهاد خواست طرح پایلوت پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون را تا پایان مهرماه تحویل دهد./ hdskh
(چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها