چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۶۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش تولید مروارید سیاه

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: تا زمانیکه شیلات برنامه اجرایی برای افزایش تولید خاویار پرورشی نداشته باشد افزایش تولید غیر ممکن است.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان با اشاره به تولید خاویار اظهار داشت: سال گذشته تولید خاویار پرورشی یک تن بوده که پیش بینی می‌شود امسال تولید با افزایش 50 درصدی به مرز 1.5 تن برسد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویاری یکی از ظرفیت های مقبول شیلات است، گفت: تولید خاویار دریایی طی سال های گذشته بالای 300 تن بوده که به سبب برداشت های بی رویه و آلودگی دریا، ذخایر به مرز نابودی رسیدند به طوریکه برداشت خاویار ظرف مدت پنج سال از دریا ممنوع بوده که در این صورت با برنامه ریزی های دقیق تولید 300 تن خاویار پرورشی امکان پذیر است.

گفتنی است تا زمانیکه شیلات برنامه اجرایی برای افزایش تولید خاویار پرورشی نداشته باشد افزایش تولید غیر ممکن است.

قاسمی در خصوص اینکه امکان پرورش خاویار در قفس در نوار ساحلی شمال کشور امکان پذیر است،بیان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که در وزارت جهاد کشاورزی در حد شعار و حرف باقی مانده چرا که درخصوص ساخت قفس و کارخانجات غذایی برنامه ریزی دقیقی به عمل نیامده است.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان با اشاره به قیمت صادرات خاویار تصریح کرد:عمده صادرات خاویار به 6 کشور اروپایی و کره و امارات صورت می گیرد که میانگین قیمت هر کیلو خاویار در بازارهای هدف 2 هزار یورو است./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها