سه شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۵۸۵
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اقتصادی کردن مزارع میگو در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: شیلات یکی از محوری ترین و شاخص ترین دستگاه اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه آبزی پروری است.

به گزارش سید پرویز محبی سه شنبه افزود: پرورش میگو دو دوره در سال با استفاده از گونه وانامی در جهت اقتصادی نمودن فعالیت پرورش میگو و افزایش تولید ، اشتغال و اقتصادی کردن مزارع میگو یکی از برنامه های مهم شیلات در راستای توسعه آبزی پروری و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ، بومی سازی و مولدسازی میگوی گونه وانامی در مرکز توسعه آبزیان کلاهی در شهرستان میناب و توزیع بین مراکز تکثیر به منظور تولید بچه میگو ، مدیریت بهینه مزارع پرورش میگو به منظور کنترل کیفیت تولید ، تکمیل بهسازی و ترمیم تاسیسات زیربنایی و برق رسانی به مجتمع های پرورش میگو و رهاسازی سالانه بچه میگو در دریا به منظور حفظ و بازسازی ذخایر میگو در آبهای دریایی استان را از دیگر اقدامات شیلات هرمزگان در راستای توسعه آبزی پروری و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل شیلات هرمزگان یادآورشد: یکی دیگر از برنامه های شیلات هرمزگان در راستای اقتصاد مقاومتی ، جذب سرمایه گذار در طرح های توسعه میگو است که در این راستا جذب صیادان منطقه قشم و هدایت آنان به سمت آبزی پروری با هدف کاهش فشار بر ذخایر طبیعی صورت گرفته و هم اکنون یک گروه با سرمایه گذاری شخصی و بدون دریافت تسهیلات 150 هکتار مزرعه پرورش میگو را احداث و آماده بهره برداری دارد.
محبی خاطرنشان کرد: با لایروبی کانال آبرسان و اصلاح و ترمیم خط انتقال برق سایت پرورش میگوی سیریک توانستیم سایت یاد شده را که بیش از یک دهه بدون استفاده مانده بود ، مورد بهره برداری و تولید قرار گرفت که 120هکتار آن برای تولید میگو زیر کشت رفت.
وی با اشاره به بهبود وضعیت روابط بین المللی به همت دولت تدبیر و امید به ویژه مناسب سازی بستر معاملات بین المللی در نتیجه برجام گفت: اقدامات خوبی در تامین نهاده های آبزی پروری و همچنین صادرات آبزیان و سرمایه گذاری در بخش شیلات صورت گرفته است.
وی، تلاش های صورت گرفته در بازاریابی داخلی میگوی پرورشی ، توزیع میگو در داخل کشور و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان ، توسعه مکانیزاسیون استفاده از سیستم های هوادهی و غذاپاش اتوماتیک در مزارع پرورش میگو به منظور ارتقای تولید و افزایش راندمان تولید در واحد سطح و اقتصادی کردن فعالیت پرورش میگو ، روند رو به رشد شاخص های تولید درهکتار و بهبود FCR در برداشت میگو را از دیگر اقدامات مناسب شیلات هرمزگان در این زمینه عنوان کرد.
بر اساس گزارش شیلات هرمزگان ، میزان صید آبزیان توسط صیادان این استان سالانه بیش از220 هزار تن بوده و سال گذشته 31هزار تن ماهی یال اسبی و مار ماهی به ارزش 102میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
هرمزگان با وجود 22بندر صیادی و تولید سالانه 220 هزار تن آبزی رتبه نخست صید را در کشور دارد./ایرنا 
(سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها