سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۳۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیلات ایران پس از ۵ سال وقفه

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری، صید و صنایع وابسته شیلاتی ۱۲-۱۰ مهرماه سال جاری در تهران با حضور متقاضیان داخلی و خارجی برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری شیلات کشور برگزار می‌شود.

 حسن صالحی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری، صید و صنایع وابسته شیلاتی 12-10 مهرماه سال جاری برابر با 3-1 اکتبر سال 2016 در تهران و در محل نمایشگاه و همایش های بین المللی برج میلاد با حضور متقاضیان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری شیلاتی در کشور، نمایش توانمندی ها و دستاوردهای شیلات ایران، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی مانند فرصت های توسعه بازار و سرمایه گذاری ، بهره مندی هوشمندانه از ابزارها و فناوری های نوین به منظور دستیابی به آخرین پیشرفت های جهانی و ... از جمله اهداف کمی و کیفی برگزاری نمایشگاه است.

صالحی در ادامه گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است که فعالان شیلات و آبزیان کشور ضمن آشنایی با پیشرفت های شیلاتی سایر کشورها در عرصه های متنوع فناوری های نوین، تکثیر و پرورش، صید، عمل آوری، فرآوری، عرضه، بازاریابی و صادرات نسبت به حضور موثرتر در اقتصاد مقاومتی و همچنین عرصه های جهانی در این ابعاد ایفاء نمایند.

وی تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس، تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، بحث های مربوط به صید تن ماهیان، توسعه صید فراساحل، توسعه صنایع شیلاتی و کاهش ضایعات و همچنین نگاه ویژه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در عرصه شیلات و آبزیان با تعاملات جهانی از دیگر موارد است.

رئیس سازمان شیلات گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند حضور شیلات ایران و کلیه فعالان آبزی پروری ، بخش صید، بنادر و صنایع مرتبط وابسته را در عرصه های جهانی بیش از گذشته نمایان ساخته و دستاوردهای ارزنده ای را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  در این نمایشگاه نمایندگانی از کشور‌های چین، فرانسه، نروژ و کشورهای جنوب شرقی آسیا و دیگر کشورها حضور دارند و شرایط حضور بیشتر برای سرامایه گذاری کشور را بررسی می‌کنند.

گفتنی است که کشور های چین، فرانسه و نروژ هم اینک در بازار کشور حضور دارند و در مناطق ساحلی سرمایه گذاری کرده اند.

نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری، صید و صنایع در 5 سال گذشته به دلیل مسائلی که ناشی از تحریم ها اعلام شده برگزار نشده بود و در مهر سال جاری بعد از 5 سال وقفه با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد./ تسنیم
(سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها