جمعه / ۲۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۹:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۳۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مرکز تکثیر بچه میگو در قشم راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در چارچوب سیاست های دولت یازدهم مبنی بر حمایت از صنایع، مرکز تکثیر میگوی شهر سوزا پس از هشت سال تعطیلی با برنامه تکثیر یکصد میلیون لارو میگو توسط بخش خصوصی و با حمایت این سازمان راه اندازی شد.

«حمیدرضا مومنی» چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از مرکز تکثیر لارو بهجت میگو قشم در شهر سوزای این جزیره، افزود: تحقق این مهم دستاوردی مهم در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه گذاران در مناطق آزاد، تامین زنجیره غذایی و توسعه فناوری های پیشرفته به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن ماهی در قفس باید محقق شود، گفت: در این حوزه سهم هرمزگان تولید 120هزار تن و هدف گذاری قشم 84 هزار تن است که تاکنون زمینه تولید 60 هزار تن آن فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر افزایش شایعه ها در خصوص احتمال تغییر مدیرعامل این سازمان، گفت: به جرات اعلام می کنم که تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی در قشم ماندگارم و مردم نباید به شایعه ها و جوسازی های کسانی که منافعشان به خطر افتاده است، توجه کنند.
وی اضافه کرد: در این زمینه عده ای تلاش دارند با شایعه پراکنی و ایجاد تزلزل در نظام مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم، فرصتی برای بهره برداری ایجاد کنند.
مومنی ادامه داد: هم اینک فضای همدلی بین مسئولان و مردم جزیره قشم در چارچوب اجرای منویات رهبر معظم انقلاب وجود دارد که این موضوع با منافع عده ای در تضاد است.
وی گفت: براساس منویات معظم له و سیاست های دولت تدبیر و امید، راهبرد حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب به نام اقدام و عمل مزین شده است در این جزیره به صورت جدی دنبال می شود.

***تکثیر حدود 200 میلیون لارو میگو در قشم
مدیرعامل شرکت تکثیر لارو بهجت میگو قشم نیز در این بازدید اظهار کرد: تکثیر حدود 200 میلیون قطعه لارو میگو توسط دو مرکز در این جزیره دنبال می شود.
«علی اکبر پورایران» با بیان اینکه این رویکرد جزیره قشم را به قطب تولید لارو میگو در کشور تبدیل کرده است، افزود: اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از صنایع، نقش مهمی در تحقق این مهم ایفا کرده است.
وی اضافه کرد: این رویکرد موجب شده است که این مرکز پس از تعطیلی هشت ساله، فعالیت دوباره خود را با اشتغالزایی برای 20 تن و هدف گذاری تولید یکصد میلیون لارو میگو آغاز کند.
پور ایران تاکید کرد: بدون تردید تقویت این سیاست راهبردی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی به ویژه در منطقه آزاد قشم که از ظرفیت ها و مزیت های فراوان در حوزه های مختلف صنعتی برخوردارند، می تواند جایگاه این جزیره را به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور ارتقاء بدهد.
مرکز تکثیر لارو بهجت میگو قشم از سال 1375 فعالیت خود را در شهر سوزا آغاز کرد و پس از 10 سال، به دلیل نبود تقاضا و نبود حمایت های دولتی تعطیل شد و پس از گذشت هشت سال بار دیگر فعالیت خود را با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و با چشم انداز تکثیر یکصد میلیون لارو میگو آغاز کرده است.
تکثیر میگو در این مجموعه از فروردین امسال آغاز شد و با سپری شدن چرخه تکثیر و تبدیل لاروها به بچه میگو، فعالیت امسال این مرکز تا دو هفته دیگر به پایان می رسد و محصولات آن به مزارع پرورش میگو در جزیره قشم و چند شهر دیگر کشور انتقال می یابد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است و به دلیل مزیت ها متنوع در حوزه شیلات، یکی از قطب های این حوزه ارزیابی می شود./ ایرنا
(جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها