یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۲۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تخم مرغ ها در انتظار حک شدن قیمت

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: با ابلاغ این مصوبه از سوی وزارتخانه این طرح به صورت آزمایشی در سه استان تهران، قزوین و البرز تا پایان تیر ماه عملیاتی خواهد شد.

سیدفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار  با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ اظهار داشت: قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته با ثبات بوده به طوریکه میانگین هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 2 هزار و 800 تومان به فروش می رسد که با احتساب 10 درصد سود مرغداران با زیان هزار و 140 تومانی مواجه هستند.

وی با اشاره به تاثیر افزایش صادرات بر قیمت گفت: با توجه به آنکه افزایش صادرات به افغانستان به صورت متمرکز نیست و به صورت پراکنده از استان های مختلف انجام می شود از این رو این امر تاثیری در افزایش قیمت نداشته و تنها تا حدودی به تثبیت قیمت ها کمک کرده است.

طلاکش با بیان اینکه روزانه 250 تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر می شود، بیان کرد: با اتمام ماه رمضان پیش بینی ما مبنی افزایش صادرات است اما این امر تنها با رقابت با سایر رقبا همچون ترکیه و هندوستان در بازارهای هدف امکان پذیر خواهد بود چرا که در غیر اینصورت میزان صادرات در مقایسه با سال های گذشته با کاهش روبرو خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش مصرف تخم مرغ در داخل ، عمده تغییرات قیمت تنها منوط به افزایش صادرات خواهد بود و ازطرفی براساس برآوردهای به عمل آمده میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ همانند سال گذشته 3 هزار و 400 تومان خواهد بود.

طلاکش با اشاره به مشوق های صادراتی بیان کرد: در مجموع مشوق های صادراتی برای محصولات کشاورزی و به ویژه تخم مرغ اختصاص نیافته و تنها مبلغ 20 میلیارد تومان به صورت تسهیلات از سوی صندوق حمایت از طیور به این امر تخصیص یافته که متاسفانه هنوز در اختیار مرغداران قرار نگرفته است.

*** تخم مرغ ها در انتظار حک شدن قیمت هستند

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به حک شدن قیمت بیان کرد: منتظر ابلاغ این مصوبه از سوی وزارتخانه هستیم چرا که با ابلاغ این مصوبه این طرح به صورت آزمایش در سه استان تهران، قزوین و البرز  تا پایان تیر ماه عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است براساس مصوبه قیمت هر عدد تخم مرغ با زرده معمولی 320 و زرده زعفرانی 330 تومان است که در پاییز با افزایش مصرف تا حدودی قیمت ها افزایش خواهد یافت./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها