جمعه / ۱۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۲۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۱۰ درصدی صادرات آبزیان/ شرایط تولید قزل آلا مطلوب است

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه صادرات محصولات شیلاتی در سال‌جاری نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: برآورد می شود امسال تولید قزل آلا افزایش یابد.

حسن صالحی درباره آخرین وضعیت تولید میگو و ماهی قزل آلا در سال ۹۵ اظهارداشت: تا این لحظه سطح زیرکشت پرورش میگو در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر نیست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه هنوز ذخیره سازی ادامه دارد.

رئیس سازمان شیلات کشور، شرایط تولید ماهی قزل آلا را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به میزان تخم چشم زده توزیع شده و مقدار بچه ماهی تولید تولید شده، ارزیابی ما این است که تولید این ماهی نسبت به سال گذشته با افزایش همراه است.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان تولید قزل آلا نسبت به سال گذشته چقدر افزایش دارد؟ اضافه کرد: در حال حاضر نمی توان عدد دقیقی را در این زمینه اعلام کرد اما فعلا برآورد ما این است که نسبت به سال گذشته تولید قزل آلا رشد دارد.

به گفته معاون وزیرجهاد کشاورزی، شرایط تولید قزل آلا در کشور نسبت به سال گذشته بهتر است.   صالحی درباره صادرات محصولات شیلاتی به کشور روسیه نیز اظهارداشت: صادرات به کشور روسیه روال خاص خود را دارد و پروسه ای زمان بر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین آبزیانی که برای صادرات به روسیه مورد توجه ما قرار دارد، میگو است، گفت: با توجه به اینکه هنوز میگوی تولیدی ما در سال‌جاری برداشت نشده است، نباید انتظار داشته باشیم فعلا در این زمینه اتفاق خاصی رخ دهد.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: با این وجود، به اعتقاد ما شرایط بازار روسیه بهتر از سال گذشته است. صالحی، شرایط صادرات در سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: براساس آماری که گمرک اعلام کرده، در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد صادرات ما افزایش یافته است./ مهر
(جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها