دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۱۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پارسال 1.2 میلیون راس دام سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: پارسال یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 20 هزار راس گوساله نر پرواری به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق، کویت، امارات و عمان صادر شد.

محمدرضا ملاصالحی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده در صادرات به کشورهای منطقه، بازار کشورهای دیگر جایگزین شدند اما همچنان با انباشت تولید دامِ پَرواری مواجه هستیم.
وی یکی دیگر از دغدغه ها این بخش را فاصله قیمت دام زنده تا عرضه گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: دلیل اصلی تفاوت بالای قیمت دام زنده در محل دامداری ها با قیمت گوشت قرمز در بازار و غیرواقعی بودن قیمت ها، وجود دلالان و واسطه گران است که باید این مشکل برطرف شود تا بازار گوشت قرمز به ثبات برسد.
وی اظهار داشت: با وجود مازاد و انباشت دامِ پَرواری در کشور، انتظار می رود قیمت گوشت قرمز در بازار نیز متعادل شود، در حالی که گوشت قرمز با قیمت بالایی در بازار عرضه می شود و هیچ تناسبی با قیمت دام زنده ندارد.
به گزارش ایرنا، اکنون حدود 800 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود؛ سرانه تولید آن در کشور 10.5 کیلوگرم و سرانه مصرف آن 11.5 کیلوگرم است. نزدیک به 10 درصد نیاز داخلی از طریق واردات تامین می شود.
سرانه مصرف گوشت قرمز جهان به جز گوشت خوک برای هر نفر 13 کیلوگرم است./ ایرنا
(دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها