دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۱۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات فراورده های خام دامی به 20 کشور جهان

فودنا - اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات انواع دام و فرآورده های خام دامی به ارزش 14 میلیون دلار با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی استان به 20 کشور جهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فودنا، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان اظهار داشت: این میزان طی 3 ماه ابتدای سال جاری صادر شده و طی همین مدت تخم مرغ خوراکی همچنان در صدر صادرات استان قرار داشته و از ابتدای سال تا کنون بیش از 9000 هزار تن از این فرآورده به  ارزش 4 میلیون و 908 هزار دلار به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.
دکتر مسعود ابراهیمی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر؛ ایتالیا و لهستان را از مشتریان اقلام صادراتی فوق دانست.
وی در زمینه واردات نیز اظهار داشت: واردات ایران از 4 کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می گیرد.
ابراهیمی، عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را گندم دامی، کنجاله پنبه دانه، پیله ابریشم و ... دانست که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند.
وی دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.
(دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها