شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۰۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

پیش بینی برداشت 180 تا 200 هزار تن هلو و شلیل از باغات مازندران

به گزارش فودنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می شود که در سال جاری 180 تا 200 هزار تن هلو و شلیل از باغات این استان برداشت شود.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه محصولات کشاورزی بسیار متنوع است، اظهار داشت: هلو و شلیل مازندران نسبت به سال گذشته از افزایش تولید برخوردار بوده و بین 180 تا 200 هزار تن پیش بینی می شود که از 6 هزار هکتار سطح زیرکشت برداشت شود.

وی افزود: 25 تن هلو 35 تن نیز شلیل مازاد بر مصرف در استان داریم، سرانه مصرف این محصولات برای هر مازندرانی 22 کیلوگرم است و به این خاطر که نوبرانه هستند، در ابتدای عرضه به بازار با قیمت نسبتا بالایی به فروش می رسد و این میزان به آرامی با ورود محصولات بیشتر، کاهش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای سالجاری برآورد تولید 2.7 میلیون تن تولید مرکبات داریم که نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است و اگر نتوانیم مازاد آن را صادر کنیم با انبوه محصول و چالش در بازار مواجه میشویم.

وی ادامه داد: محصولات نارنگی نسبت به پرتقال تقاضای بیشتری داشته و به این دلیل باید طبق ذائقه کشور هدف محصولات را تولید و صادر کنیم.

حیدرپور با اشاره به عدم ثبات بازار مرکبات، گفت: تقویت انبارها، بسته بندی برای صادرات، داشتن ارتباطات بانکی نیز یکی از مشکلات بوده و در حال رفع آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ظرفیت صادرات خوبی در این استان وجود دارد، افزود: باید بستر را برای صادر کردن محصولات مختلف فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات در توسعه صادرات مازندران، حضور صادرکنندگان خرده پا است در حالیکه ما باید با کشورهای بزرگ دنیا در ارتباط باشیم.

(شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵) ۰۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها