شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۶۰۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

حاشیه‌های کارگروه توسعه صادراتی مازندران در دومین نشست

به گزارش فودنا، دومین نشست کارگروه توسعه صادراتی مازندران حاشیه های جالبی داشت.

 دومین کارگروه توسعه صادرات مازندران در حالی برگزار شد که مشکلات صادراتی مازندران همچنان پابرجاست و با توجه تلاش ها ضریب افزایشی صادراتی استان تغییر مشهودی نداشته است.

حمید رضا قادی از فعالان اقتصادی مازندران در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با انتقاد شدید از اتاق بازرگانی استان گفت:  اتاق بازرگانی مازندران  هیچ کار اجرایی تا کنون انجام نداده و من که عضو اتاق هستم تا کنون گزارشی از عملکرد این اتاق دریافت نکرده ام.

وی با بیان اینکه همه اعضای اتاق باید در صادرات سهم داشته باشند، افزود: اگر قرار است در بخش‌های مختلف محصولات صادرات داشته باشیم باید اتاق برنامه ریزی انجام دهد.

این پیشکسوت صادرکننده در استان با بیان اینکه تلاش های صادرکنندگان در آن طرف مرز همچون تلاش یک رزمنده در نبرد است، تصریح کرد: فراهم کردن امکانات زیرساختی، بسته بندی، سورتینگ وظیفه اتاق است و اتاق باید همه بسترهای صادراتی را فراهم کند.

وی افزود: موضوع حمل و نقل، بسته بندی و سورتینگ از مشکلات صادرات استان به شمار می رود و مسئول اتاق بازرگانی استان باید درد بخش خصوصی را بشنود و کمک کند.

قادی با بیان اینکه صادرات باید در ریل درست خود پیش برود، عنوان کرد: باید از فعالیت صادرکنندگانی که استانداردهای لازم را در صادرات رعایت نمی کنند جلوگیری شود که عدم توجه به این امر لطمه بزرگی در صادرات محصولات ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید با راهکارهایی دست دلال ها را قطع کرد، افزود: گروهی در قالب کارشناسی در سر باغ ها حضور پیدا کرده و محصولات را کنترل کنند.

این نماینده بخش خصوصی با انتقاد از فعالیت های اتحادیه باغداران در استان گفت: یک مسئولی که 15 سال مسئولیت اتحادیه باغداران استان را دارد چرا تا کنون نتوانسته موانع توسعه صادرات را از پیش پای صادرکنندگان بردارد و چرا عملکرد‌شان پیشبرد صادرات استان نقشی نداشته است.

 عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز دراین جلسه گفت: برای رسیدن به صادرات 500 میلیون دلاری در سال جاری باید  همه موانع صادراتی که در سال های گذشته وجود داشته برطرف شود.

وی افزود: در سال جاری  2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات خواهیم داشت که برای حمل و نقل آن به 5 هزار کامیون نیاز داریم.

محمد رضا شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران نیز در سخنانی گفت: صادرات نیاز به  مدیریت دارد و در برنامه ریزی صادرات باید برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی هنوز آماده نشده است، افزود: علل عدم صادرات، عدم برنامه ریزی و رصد نشدن کشورهای مورد هدف است.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران نبود زیر ساخت های صادراتی را از عوامل عدم موفقیت در صادرات عنوان و تصریح کرد: کشور هدف ما به محصول نارنگی بیشتر علاقه نشان می دهند و با توجه به اینکه بسته بندی این کشور از نوع بسته بندی  اروپا به اروپا بود نیاز است اقلام صادراتی در بسته بندی های استاندارد اروپا عرضه شود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران باید یک یا دو برند تعریف و همه از آن حمایت کنند، افزود: باید تسهیلات بانکی را به برندهای مورد حمایت تخصیص داده تا در صادرات بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش فودنا به نقل از ایسنا، شعبانی در پاسخ به اعتراض نماینده بخش خصوصی نسبت به عدم اقدامات مناسب در 15 سال مسئولیت در اتحادیه باغداران استان،  گفت: مسایل و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و نمی توانم همه اتفاقات را بیان کنم و نیاز است کسی  ما را نجات دهد.

(شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵) ۰۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها