دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۳
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۵۵۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

تصمیمات آنی به صنایع تدیلی بخش‌کشاورزی صدمه می‌زند

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: وارد کردن شوک به بخش صنعت غذا نباید صورت گیرد و گرفتن تصمیمات آنی در بخش صنایع غذایی و محصولات کشاورزی تاثیرات نامناسبی برای این صنایع دارد.

داریوش محمودی امروز در حاشیه نمایشگاه اگروفود در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات دیناروند رئیس سازمان غذا دارو در خصوص مصرف بالای روغن در کشور و کیفیت این محصول اظهارکرد: این مقام مسئول برای بهداشت کشور دغدغه دارد و اظهارات وی برای ما مورد اهمیت است و با دلسوزی برای سلامت صنایع غذایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: «به جایگاه هر کدام از مواد غذایی از جمله روغن باید به صورت حرفه‌ای به آن نگاه شود. در کشورهای آمریکایی و اروپایی توجه کنید که چه اتفاقی می‌افتد اما  مصرف پالم در جامعه ما به چه شکلی مطرح می‌شود.گویی کالای مضری است اما حقیقت امر آن طور نیست و پارامترهایی این روغن دارد که در سایر روغن‌ها موجود نیست.»

محمودی افزود:وارد کردن شوک به بخش صنعت غذا نباید صورت گیرد و تصمیمات آنی در بخش صنایع غذایی و محصولات کشاورزی تاثیرات مناسبی ندارد.

دبیر انجمن روغن نباتی در خصوص کیفیت تولیدات این بخش ادامه داد: کارخانه‌ها نظام‌نامه و برنامه‌های کیفی برای محصولات خود دارند که این موارد با همکاری وزارت بهداشت روزانه ارتقا می‌یابد.

نگران لیز بودن صندلی خود نیستم برنامه مدیریتی من 4 ساله است

دبیر جدید انجمن روغن نباتی در پاسخ به سوال که چرا صندلی دبیر این انجمن به این حد لیز است و دبیران این انجمن در مدت کوتاهی تغییر می‌کنند گفت: ما خیلی نگران لیز بودن صندلی خود نیستیم و به صورت حرفه‌ای به کار خود ادامه  داده و بقیه امور را به خدا واگذار می‌کنیم. برنامه مدیریتی بنده 4 ساله تنظیم شده است.

محمودی در واکنش به طرح وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واردات روغن خام در قبال خرید دانه‌های روغنی بخش روغن گفت: بخش روغن نیازمند ثبات در شرایط تولید است حتی اگر قرار باشد که سود کمتری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد اما نباید ثبات در ورودی و خروجی صنعت از بین برود.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی علاقه‌مند به حمایت از تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور بوده که این امر قابل احترام است اما شرایط صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را نیز باید به صورت واقع‌بینانه در کنار بخش کشاورزی دید.

محمودی تاکید کرد: با توجه به اینکه صنعت روغن نباتی به واردات 90 درصدی وابسته است باید به شکلی در واردات این مواد برنامه‌ریزی صورت گیرد که خللی در تولید صورت نگیرد.

دبیر جدید انجمن روغن نباتی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تعرفه‌های واردات دانه‌های روغنی در سالجاری گفت: واردات دانه‌های روغنی این محصولات بین 20 تا 40 درصد براساس نوع کالا مشخص شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای واردات دانه‌های روغنی به جای روغن خام در سال جاری وجود دارد گفت: در صورتی که بتوانیم از دانه‌های روغن وارداتی به جای روغن خام استفاده کنیم و این محصول را در کشور خودمان استحصال کنیم ارزش افزوده‌ بیشتر بدست می آوریم.

محمودی همچنین در پاسخ به این سوال که رانت احتمالی واردات روغن نباتی چه تاثیری در شرایط فعلی دانه‌های روغنی در کشور دارد گفت: روغن کالای اساسی و حاکمیت پشتیبان مصرف کننده است و به تولید آن توجه می‌کند.

وی اضافه کرد: در بخش تولید نیز برای جامعه تولید این محصول ارزشمند است و نباید تصمیمات آنی در خصوص تولید این محصول ایجاد شود. تولید دانه‌های روغنی برای رسیدن به خوداتکایی در تولید این محصول بحثی دراز مدت و مستلزم شرایط آب و هوایی، اقلیمی، برنامه‌ریزی و... است./ تیسنیم
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۸:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها