شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۲۰۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توصیه های بهداشتی در خصوص استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی زائران حسینی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، توصيه های بهداشتی در خصوص مواد غذایی و آشامیدنی را به زائران حسینی ارائه داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، سیمین فقهی اظهار کرد: محصولات غذایی بسته بندی شده مورد مصرف باید دارای مجوزهای بهداشتی لازم و تاریخ تولید و انقضا باشند.
وی افزود: از مصرف قوطی کنسرو بدون مجوز بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا، له شده، بادکرده و زنگ زده جدا خودداری شود و در صورت مشاهده آسیب به لاک داخل قوطی کنسرو از مصرف آن خودداری شود.
فقهی ادامه داد: از سالم بودن آب آشامیدنی خود مطمئن شوید و بهتر است از آب معدنی و یا آشامیدنی دارای مجوز بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا استفاده کرد و همچنین از آب آشامیدنی سالم برای شست و شوی میوه و سبزیجات استفاده شود.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مواد غذایی پخته شده و نذری را از محل مورد اطمینان با شرایط بهداشتی لازم از نظر وسایل و تجهیزات مورد استفاده در پختن غذا تهیه کنید و افراد دست اندرکار مواد غذایی باید بهداشت شخصی یعنی استفاده از دستکش و کلاه را رعایت کنند.
وی گفت: غذاها به صورت کاملا پخته و داغ مصرف و از غذاهای نیم پز اجتناب شود و هیچ گاه غذا در دمای بیرون سرد نشود.
فقهی اضافه کرد: برای دوباره گرم کردن غذا باید مطمئن شوید تمامی قسمتها به ویژه وسط آن به طور کامل داغ شده و به دمای 65 تا 70 درجه سانتی گراد برسد.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: از مصرف غذاهای حاوی سس مایونز در طول سفر در صورت امکان خودداری شود و از کپک نزدن نان قبل از مصرف مطمئن شوید.
وی خاطرنشان کرد: در صورت امکان از شیر پاستوریزه و استریلیزه دارای مجوز بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا استفاده شود و در صورت وجود نشانه های مسمومیت سریع به پزشک و مراکز درمانی مراجعه شود.

(شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها