چهارشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۴۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

بی‌خبری صنایع لبنی از قیمت‌ها/ گران‌فروشان را معرفی کنید

در حالیکه قیمت شیر و برخی محصولات لبنی طی هفته اخیر افزایش یافته و حتی فروشندگان لبنیات نیز آن را تایید کرده‌اند، صنایع لبنی از این افزایش قیمت اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گویند "هر کارخانه‌ای که قیمت محصولاتش را افزایش داده به دستگاه‌های نظارتی معرفی کنید".

 طی هفته اخیر برخی کارخانه‌های لبنی مطرح قیمت برخی محصولات خود از جمله شیر کم چرب، خامه، دوغ، پنیر و ... را افزایش داده‌اند. در حالی که طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت این محصولات صادر نشده وهرگونه افزایش قیمت توسط واحدهای تولیدی و در سطح عرضه، تخلف محسوب می شود و قابل پیگرد است.

جالب‌تر اینکه علیرغم مشاهدات قیمت‌ها در بازار لبنیات طی هفته اخیر که نشان می‌دهد بسیاری از برندهای مطرح صنایع لبنی که سهم بالایی در بازار لبنیات کشور هم دارند، خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند و علی رجبی - رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات - نیز افزایش پنج تا شش درصدی قیمت شیر و افزایش 200 تومانی دیگر محصولات لبنی مانند دوغ در سه روز اخیر را نیز تایید کرده است.

در این میان خبری از مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که اعلام کرده این افزایش‌های خودسرانه قیمت‌ها پیگرد قانونی دارد، نیست و حتی انجمن صنفی صنایع لبنی که اتحادیه صنفی این صنعت نیز به شمار می‌رود، از این افزایش قیمت اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - در این باره به ایسنا گفت: این انجمن اطلاعی از افزایش قیمت لبنیات در بازار ندارد و بر اساس مکاتبات صورت گرفته با صنایع لبنی عضو این انجمن، همه آن‌ها اعلام کرده‌اند که از ابتدای امسال تاکنون افزایش قیمتی را در محصولات خود اعمال نکرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر کسی از افزایش خودسرانه قیمت لبنیات مطلع شد، می‌تواند آن را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهد.

به گزارش ایسنا، مشخص نیست در این شرایط که صنایع لبنی هر یک کار خودشان را می‌کنند و به میل خود قیمت محصولات‌شان را در بازار تغییر می‌دهند، چه کسی ناظر بر بازار است و مردم تا کی باید شاهد این افزایش قیمت‌های غیرقانونی در بازار باشند؟

(چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها