پنج شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۸۸۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایجاد اختلال در بازار آرد

دبیر انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان گفت: دوگانگی در قیمت آرد موجب اختلال در بازار این محصول و متضرر شدن تولید کنندگان آن شده است.

حسنعلی نویدی  اظهار کرد: نرخ آرد به منظور حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده آزادسازی شد اما این کار جز متضرر شدن کارخانجات آرد هیچ سودی نداشته است.

وی افزود: براساس طرح آزادسازی قیمت آرد، کارخانجات باید 20 درصد از گندم مورد نیاز خود را با قیمت هر کیلوگرم 1050 تومان و 80 درصد آرد را با گندم دولتی (هر کیلوگرم 665 تومان) تولید کنند که در نهایت آرد تولیدی آن‌ها به ترتیب با قیمت 1300 تومان و 800 تومان عرضه می‌شود.

نویدی با اظهار تاسف از اینکه نانوایان دولتی آرد خود را به طول کامل پخت نمی‌کنند و با قیمت کیلویی یک هزار تومان به آزادپزها ‌می‌فروشند، تصریح کرد: نانوایان آزادپز نیز که باید آرد را با قیمت 1300 تومان از ما خریداری کنند، برای سودجویی خود، آرد مورد نیاز را از نانوایان دولتی تهیه می‌کنند. این کار موجب شده تا آردی که ما گندم آن را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم، روی دستمان بماند.

وی تصریح کرد: دوگانگی در قیمت آرد مشکل ساز شده و باید آرد یا کامل آزاد و یا کاملا دولتی باشد، تا بازار آن مورد سوء استفاده قرار نگیرد و ضرری متوجه کارخانجات آرد نشود. آرد عملا فقط در حد 20 درصد آزاد شده و این اقدام جز ضرر برای کارخانجات آرد چیزی نداشته است.

 

ایسنا

(پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها