جمعه / ۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۸۰۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

سودجویی فرصت‌طلبان از انبارهای خالی حبوبات

در پی تغییر قیمت برخی حبوبات از جمله عدس، رییس بنکداران مواد غذایی علت این موضوع را سودجویی و اضافه خواهی فرصت طلبان عنوان کرد و گفت: البته با توجه به اینکه آخر فصل است و کشاورزان در انبارهای خود ذخیره‌ای ندارند شاید دلیل دیگر افزایش قیمت این موضوع باشد.

محمد آقاطاهر  اظهار کرد: عده‌ای دلیل افزایش قیمت عدس را کاهش عدس کانادایی در بازار می‌دانند چون اگر عدس کانادایی به کشور وارد نشود تولید داخلی در این زمینه پاسخگو نیست ولی موضوع مهم این است که کاهش کشت عدس در کانادا و کمبود آن را در بازار نداریم.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید عدس هنوز به خودکفایی نرسیدیم، گفت: عده‌ای دلیل این افزایش قیمت را افزایش تعرفه واردات عنوان می کنند که این موضوع نیز صحت ندارد؛ بنابراین به جز سودجویی نمی‌توان دلیل دیگری برای این افزایش قیمت عنوان کرد.

آقاطاهر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خرید عدس از بنکداران تقریبا کیلویی 6800 تومان و با حجم بسیار بالا حدود 6400 تومان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آخر فصل است و کشاورزان در انبارهای خود ذخیره ای ندارند شاید دلیل دیگر افزایش قیمت همین موضوع باشد.

رییس بنکداران مواد غذایی در عین حال بیان کرد: در حبوبات دیگر مثل لوبیا قرمز یا لپه افزایش قیمت ناچیزی داشتیم و از حدود تیرماه فصل برداشت حبوبات آغاز شده و نخود، عدس و بقیه حبوبات به مرحله برداشت می رسند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: زمانی که بنکداران، کالایی را از کارخانه خریداری می‌کنند با سود سه درصدی به مغازه‌داران عرضه می‌فروشند و مغازه‌داران نیز با سود 10 تا 15 درصدی آن کالا را در بازار مصرف عرضه می‌کنند.

آقاطاهر یادآور شد: در فروش فوق‌العاده‌ای که در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، علاوه بر مغازه‌داران، مردم نیز می‌توانند به صورت مستقیم از بنکداران خرید کنند و در واقع خرده‌فروشی در اقلام پرمصرف ماه رمضان توسط بنکداران موادغذایی اجرایی خواهد شد.

 

ایسنا

(جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها