شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۰۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

سه پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تهران برای ترمیم اقتصاد

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ظرف یک ماه آینده تغییراتی را در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایجاد کرده و احتمالا تعداد کمیسیون‌ها افزایش می‌یابد که تشکیل کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری از جمله آنها است.

مسعود خوانساری صبح امروز در نخستین جلسه هشتمین دوره  هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در صندلی ریاست اتاق بازرگانی تهران با 51 رای تکیه زد.

وی در این جلسه با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در اقتصاد کشور گفت: با وجود تمام فراز و نشیب‌ها طی سال‌های اخیر اتاق بازرگانی توانست از این گردنه با موفقیت عبور کند و اتاق بازرگانی تهران در زمینه پژوهش و اجرا در 4 سال اخیر توانسته است موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌های خروج از رکودی که دولت در دست اجرا دارد، بر مبنای پیشنهاد کارشناسی شده اتاق بازرگانی بوده است، افزود: در این دوره شاهد رخداد جدیدی در اتاق بازرگانی هستیم که اضافه شدن نمایندگان بخش کشاورزی و وزیر جهاد نیز در این دوره نمایندگان خود را به اتاق بازرگانی تهران معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: دوره هشتم در زمانی آغاز می‌شود که نسیم خردگرایی در اقتصاد کشور حاکم شده است و ابرهای بحران‌ساز سیاه از اقتصاد کشور دور می‌شود، اما افسوس که فرصت‌های قبل را از دست داده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا با افق روشنی که در پیش رو داریم آینده خوبی برای اقتصاد کشور رقم بخورد و افزود: ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اقتصاد کشور باید توسط بخش خصوصی اداره شود و اگر قرار باشد رونقی در این بخش اتفاق بیفتند، باید بخش خصوصی تقویت شود.

وی در مورد تاثیری توافق‌نامه لوزان در وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: فعلا گام‌های اولیه برداشته شده و باید تا توافق نهایی منتظر بود، اما امید زیادی در بخش خصوصی و اقتصاد کشور به وجود آمده است.

رئیس هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران به نیازهای اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور با سه درخواست روبروست که دولت و بخش خصوصی باید راهکار خروج از رکود را دنبال کند و همان نسخه سال‌های قبل ادامه یابد. همچنین باید رشد اقتصاد مثبت را در سال 94 شاهد باشیم و در عین حال بتوانیم مجددا به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: فکر می‌کنیم با به کارگیری کارشناسان فهیم دسترسی به این گونه کارها کار چندان مشکلی نباشد.

وی همچنین در پایان نشست هیات نمایندگان اتاق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای دور جدید اتاق بازرگانی دارید، گفت: مهمترین اولویت کاری ما مشارکت بیشتر تمام فعالان اقتصادی در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و فرآیند تصمیمات اتاق است.

وی افزود: اکنون اقتصاد کشور دچار رکود و تورم شده است که اصلی‌ترین کار اتاق بازرگانی باید این مسئله باشد و به دنبال آن هستیم، تا هسته‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق بازرگانی ایجاد کنیم که تشکیل کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند از جمله آنها باشد.

وی در مورد نرخ سود بانکی نیز اینگونه پاسخ داد که اعتقاد ما بر این است که در یک بازار رقابتی همه موارد بر اساس بازار تعیین می‌شود و قیمت پول و ارزش پول در آن قانون پیش‌بینی شده است.

وی در مورد وضعیت کمیسیون‌های اتاق بازرگانی در دوره ‌جدید گفت:‌در طول یک ماه آینده تغییراتی در کمیسیون‌ها خواهیم داشت و تعداد کمیسیون‌ها را افزایش می‌دهیم و مبنا بر این است که دستور جلسه هیات نمایندگان برگرفته از کمیسیون‌ها باشد.

 

فارس

(شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها