دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۹۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

واردات از هند ممنوع شود/ دامپزشکی و جهادکشاورزی نسبت به واردات گوشت بوفالو پاسخگو باشند

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی در مسئولان برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز وجود ندارد،گفت: گوشت بوفالوی هندی جزو بی کیفیت ترین گوشت هاست و وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی و بهداشت باید نسبت به واردات این نوع گوشت ها پاسخگو باشند.

علی ایرانپور در انتقاد به واردات بیش از حد گوشت قرمز به خصوص واردات بوفالو از کشور هند،گفت: متاسفانه بنا به مسایل مختلف عزم جدی برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز در داخل کشور وجود ندارد،به همین علت بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

عزم جدی برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز وجود ندارد
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با یاداوری اینکه در سال اول مجلس نهم مسولان وقت وزارت جهادکشاورزی قول دادند،طی 3 سال در تولید گوشت قرمز به خود کفایی برسیم، افزود: نیاز کشور در آن مقطع حدود یک میلیون و 200 هزارتن گوشت قرمز بود،که براساس آمار اعلام شده حدود 950 هزار تن آن  در داخل تولید می شد و مسئولان متعهد شدند 20 تا 25 درصد دیگر هم در یک پروسه زمانی کوتاه مدت(3 ساله) با ایجاد ظرفیت های لازم در داخل تولید شود و در تولید گوشت به خودکفایی دست یابیم.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: چندسالی از آن وعده و وعیدها می گذرد،اما خودکفایی در تولید گوشت  نه در دولت قبل و نه در دولت فعلی محقق نشد و همچنان واردات گوشت از خارج صورت م گیرد.

ایرانپور با بیان اینکه اما و اگرهایی در زمینه واردات گوشت قرمز وجود دارد،گفت: در مقاطعی بیش از 90 درصد واردات گوشت از برزیل انجام می شد،اما هم اکنون از کشورهای دیگر هم واردات گوشت انجام می شود که اخیرا موضوع هند و واردات گوشت بوفالو مطرح است.

وی ادامه داد:نگرانی که در مورد واردات بوفالو وجود دارد؛این است که کشور هندوستان نه به لحاظ رعایت بهداشت و مسایل بهداشتی جایگاه خوبی دارد و نه از نظر مسایل شرعی ودینی مورد اطمینان است.

تجربه واردات برنج و گندم آلوده از هند هنوز فراموش نشده است/ بوفالو جزو بی کیفیت ترین گوشت هاست


این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: ما هنوز تجربه واردات برنج های آلوده از هند و همچنین  گندم و آلوده بودن آن به باکتریها و انواع بیماریها را فراموش نکردیم و باید توجه داشت گوشت بوفالو که هم اکنون در حال وارد شدن به کشور است جزء بی کیفیت ترین گوشت هایی است که یافت می شود.

ایرانپور با تاکید بر اینکه باید ایران هم همانند بسیاری از کشورها، واردات از هند را ممنوع اعلام کند،گفت: به دلیل مسایل بهداشتی شرعی و نگرانی هایی که در مورد ساختار تولید گوشت در هند و به خصوص بوفالوی هندی وجود دارد،باید مسئولان این نگرانی ها را درک و از ادامه واردات گوشت بوفالو جلوگیری کنند.

دست های پشت پرده واردات بوفالو مشخص شود/ جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی پاسخگو باشند  



این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: باید دست های پشت پرده ای که در بحث واردات گوشت بوفالو وجود دارد مشخص شوند و وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی نشان دهند تا چه حد دغدغه سلامت مردم و نظارت بر این نوع واردات را داشته و تا چه اعمال انجام شده از سوی آنها در راستای صیانت از سلامت و بهداشت عمومی بوده است.

ایرانپور گفت: عمده گوشت هایی که از هند وارد می شود  به صورت چرخ شده وارد بازار شده و یا اینکه برای تولید برخی از محصولات و فرآورده های پروتئینی استفاده می شود که این باعث می شود زیر سوال رفتن کیفیت این نوع گوشت ها تحت اشعاع قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی و بهداشت باید پاسخگوی واردات و استفاده گوشت بوفالوی وارداتی در فراورده های پروتئنی و توزیع این گوشت ها به صورت چرخ کرده باشند و چگونگی کیفیت این گوشت ها باید به صورت دقیق و شفاف مشخص شود.

 

خانه ملت

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها