دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۹۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

بخشنامه رأی وکالتی انتخابات اتاق بازرگانی باطل شد

با دستور رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، بخشنامه‌ای که روز پنج‌شنبه از سوی انجمن نظارت صادر شده و اجازه رأی وکالتی را در انتخابات اتاق بازرگانی می‌داد، باطل شد.

مجیدرضا حریری، در مورد جزئیات این موضوع اظهار داشت: انجمن نظارت بر انتخابات بر اساس آئین‌نامه، نحوه تشکیل هیأت اتاق ایران وظیفه اجرای روند انتخابات و نظارت بر آن را برعهده دارد، اما علیرغم نص صریح آئین‌نامه که فقط به دارنده کارت بازرگانی اجازه رأی را می‌دهد،‌

روز پنج‌شنبه هفته گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد. وی ادامه داد: بخشنامه به اعضای هیأت مدیره اشخاص حقوقی اجازه می‌داد که به نمایندگی از آن شرکت به جای دارنده کارت بازرگانی پای صندوق رأی بیاید که این موضوع مورد اعتراض قرار گرفت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از ارسال نامه‌ای به شورای عالی نظارت به عنوان بالاترین رکن قانون در اتاق خبر داد و افزود: ما روز شنبه با ارسال نامه‌ای تقاضای بررسی و رفع تخلف کردیم، چرا که شایعاتی مبنی بر اینکه برخی با سوء استفاده از بخشنامه اقدام به جمع‌آوری کارت‌های بازرگانی از تشکل‌ها و شرکت‌ها برای مهندسی آراء اقدام کرده‌اند، به گوشمان رسید. حریری تصریح کرد: شورای نظارت نیز روز شنبه بعد از ظهر تشکیل جلسه داد و این نامه در دستور کار قرار گرفت که با توجه به استدلال قانونی با دستور رئیس شورای عالی نظارت آقای نعمت‌زاده این تخلف رفع شد و از طرف انجمن نظارت بخشنامه قبلی لغو شد. 

 

 

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها