دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۵۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

رشد ۲۶ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴

یورو استات از رشد ۲۶ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد ایران پس از آمریکا دومین صادرکننده پسته به این اتحادیه بوده است.

پایگاه اطلاعات کمیسیون اروپا (یورو استات) از رشد 26 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال 2014 خبر داد.
ایران در سال 2014 بالغ بر 176 میلیون یورو پسته به کشورهای اروپایی صادر کرده است. این رقم برای سال قبل از آن 139 میلیون یورو اعلام شده بود.
افزایش 26 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال 2014 در حالی است که طی سال میلادی 2013 نیز صادرات پسته ایران به این اتحادیه رشد 13 درصدی را تجربه کرده بود.
بر اساس این گزارش از 176 میلیون یورو پسته صادراتی ایران به اتحادیه اروپا 112 میلیون یورو به صورت با پوست و 64 میلیون یورو نیز به صورت مغز پسته بوده است.
صادرات پسته با پوست ایران به اروپا در سال 2014 رشد 7 درصدی داشته اما صادرات مغز پسته ایران در این سال رشد قابل توجه 84 درصدی داشته است. ایران در سال 2013 بالغ بر 104 میلیون یورو پسته با پوست و 35 میلیون یورو مغز پسته به کشورهای اروپایی صادر کرده بود.
آلمان بزرگترین مقصد صادرات پسته ایران به اروپا در سال 2014 شناخته شده است. کشورهای اسپانیا، فرانسه و هلند نیز از جمله واردکنندگان بزرگ پسته ایران در اروپا معرفی شده اند.
آمریکا بیش از 2 برابر ایران به اتحادیه اروپا صادرات پسته داشته است. صادرات پسته آمریکا به اتحادیه اروپا در سال 2014 بالغ بر 393 میلیون یورو بوده است. صادرات پسته آمریکا به اروپا در این مدت با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

اگرچه ایران از نظر مجموع صادرات پسته به اروپا در رتبه دوم و پس از آمریکا قرار داشته است اما ایران بزرگترین صادرکننده مغز پسته به اروپا در سال 2014 بوده است. آمریکا در این سال 361 میلیون یورو پسته با پوست و 32 میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است.

 

 

 

 

 

تسنیم

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها