یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۲:۰۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۲۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با استاندار آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با استاندار آذربایجان شرقی گفتگو کرد .

دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران ، گفت : برای تهیه اقلام مورد نیاز حجاج ، طی مذاکرات به عمل آمده با نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، موافقت گردید تا بخش اعظمی از موارد مصرف در مراسم حج از استان و با استانداردهای کشور عربستان ، تهیه نماییم. استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری نمود در این راستا یک بازار جدیدی شامل شیر، پنیر و خامه نیز ایجاد شود .

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال استان ما در راستای حمایت از دامداری ها و کمک به توسعه صنعت دامپروری ، طرح خرید تضمینی شیر خام را به اجرا درآورده گفت : امیدواریم با این برنامه ریزی که در سند تدبیر و توسعه استان نیز آمده، با تبدیل شیرخام به شیر خشک، وضعیت دامداران هم بهبود یابد.

دکتر جبارزاده ایجاد تنوع در محصولات را در افزایش سرانه مصرف مردم بسیار اساسی دانست و خواستار بکارگیری تکنولوژی های جدید در فرآوری شیر و محصولات لبنی شد .

در ادامه مهندس رومی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار آذربایجان شرقی ، گفت : خداوند را شاکریم که افرادی در این دولت امید و افتخار هستند که به مشکلات بخش تولید و صنعت، اهمیت می دهند و ابراز امیدواری نمود برنامه های توسعه ای خوب مجموعه شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بتواند در توسعه صنعتی و اقتصادی استان نقش ایفا نماید .

مدیرعامل صنایع شیر ایران با اشاره به عدم استفاده از هر گونه مواد افزودنی و روغن پالم در محصولات تولیدی صنایع شیر ایران در سراسر کشور، با انتقاد از گفته برخی پزشکان مبنی بر عدم استفاده از شیر استریل به جهت مواد نگهدارنده، گفت : متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که در برخی از اقشار جامعه اینگونه شایعات باعث گردیده تا میانگین مصرف به 75 کیلوگرم رسیده و این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته 500 کیلوگرم سرانه مصرف شیر و لبنیات دارند؛ که باید در این زمینه بیشتر فرهنگ سازی نماییم .

در پایان مهندس گودرزی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود صنایع غذایی بزرگ در استان، گفت : جهت تامین شیر خشک مورد نیاز صنایع غذایی استان ، روزانه نیاز به 700 تن شیر خام برای تبدیل به شیر خشک داریم که در این صورت 25 هزار فرصت شغلی در بخش های کشاورزی استان نیز ایجاد می شود .

وی از افتتاح فاز دوم پروژه شیر خشک در خرداد ماه خبر داد و ابراز امیدواری نمود با تولید متنوع و با کیفیت محصولات بتوانیم در رونق هر چه بیشتر صنایع غذایی استان سهیم باشیم

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۲۲:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها