یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۱:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۲۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تولید 75 هزار تن عسل در کشور/ میوه وارد نمی‌کنیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال حدود 2 میلیون دلار محصول باغی صادر شده است، گفت: تصمیمی برای واردات میوه نداریم.

حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در برنامه اقتصاد ایران شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: سالانه 75 هزار تن عسل در کشور تولید و 5 هزار تن صادر می‌شود. وی افزود: میانگین مصرف عسل در کشور حدود 900 گرم به ازای هر فرد و در دنیا حدود 250 گرم است. رکنی با اشاره به پرداخت هزینه‌ احداث آزمایشگاه عسل توسط دولت، تصریح کرد: مکان این آزمایشگاه توسط بخش خصوصی تهیه شده که امیدواریم با تکمیل این آزمایشگاه در آینده عسل کامل استاندارد تولید شود.

وی افزود: بهترین عسل‌ها در دامنه‌ کوه‌های البرز و زاگرس تولید می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مزیت‌های باغبانی بیان داشت: امسال به جز موز و میوه‌هایی از این نوع، هیچ میوه‌‌ای وارد نکرده‌ایم و تصمیمی برای واردات در سال آینده هم نداریم.

رکنی بیان داشت: در سال‌های قبل انواع و اقسام میوه‌ها از جمله پرتقال مصری، گلابی و سیب به کشور وارد می‌شد، اما با تمهیدات وزارت جهاد جلوی واردات این محصولات گرفته شد. وی افزود: در زمینه تولید زعفران، انار، انجیر، زردآلو، گیلاس در دنیا دارای رتبه‌های یک تا 10 هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: سال 92 مقدار 825 هزار تن محصولات باغی به ارزش 2 میلیارد دلار و در سال جاری تاکنون 700 هزار تن صادرات محصولات باغی به ارزش 2 میلیارد دلار داشته‌ایم.

رکنی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تقاضای صادرات و واردات را به نفع صادرات افزایش دهیم، گفت: در ابتدای دولت یازدهم ضریب خوداتکایی در محصولات کشاورزی حدود 65 درصد بود که در نظر داریم این ضریب را در پایان 4 سال به بالای 80 درصد برسانیم.

وی در حالی از رتبه ۷ جهانی در تولید مرغ صنعتی در کشور خبرداد که بیش از ۹۵ درصد لاینهای مرغ کشور وارداتی و خارجی است و لاین ایرانی آرین درصد ناچیزی از مرغ کشور را تشکیل می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

فارس

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۲۱:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها