یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۱:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۲۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

وضعیت تولیدکنندگان مرغ مطلوب نیست

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور، گفت: کشورهای هدف صادرات مرغ ایران خواهان مرغ با وزن کم است، برعکس این درداخل مردم خواهان مرغ با وزن بالا هستند و این دو مساله تضادهایی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند که صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمد یوسفی ، اظهار کرد: باید برای صادرات مرغ برنامه ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت تولیدی بالای کشور در رابطه با تولید مرغ بیشترین بهره وری را داشت.

وی در خصوص صادرات مرغ، گفت: بازار صادراتی برای کشورهای هدف بازاری رقابتی است، رقیب ایران در صادرات مرغ به روسیه کشورهای برزیل و ترکیه هستند که این کشور‌ها شرایط مناسبی را برای تولیدکننده برای صادرات مرغ به وجود آورده‌اند.

یوسفی افزود: صادرات مرغ به روسیه برای بسیاری از تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد؛ از طرفی در ایران مرغ‌های درشت تولید می‌شود و کشوری مثل روسیه خواهان مرغ با وزن کمتری است.

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت تولیدکنندگان مساعد نیست اظهار کرد: مازاد عرضه در کشور وجود دارد و ذخیره سازی مرغ هم تنها بخشی از این مشکل را برطرف کرده است، بار‌ها تاکید کرده‌ام که وضعیت تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور بحرانی است و مستلزم راهکاری اصولی می‌باشد.

 

 

 

 

 

ایلنا

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۲۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها