پنج شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صندوق ضمانت قبل و بعد از صادرات کالا همراه صادرکنندگان خواهد بود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به این که صندوق ضمانت صادرات ایران قبل و بعد از حمل کالا در کنار صادرکنندگان است، گفت: خرید دیون اسناد صادراتی و طرح اعتبار خریدار در دستور کار صندوق ضمانت صادرات قرار دارد.

شه حامد در همایش تجلیل از صادرکنندگان صنایع کوچک که با حضور مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برگزار شد،‌ اظهار کرد: صندوق در کنار صادرکنندگان و تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی تولید و صادرات کالا قرار دارد.
وی ادامه داد: صادرکننده بعد از صادرات کالا می‌تواند از کمک‌های صندوق استفاده کند و در راستای دریافت پول از طرف دیگر، صندوق ضمانت صادرات می‌تواند وارد عمل شود.
او یادآور شد: طرح خرید دیون اسناد صادراتی و طرح اعتبار که در دستور کار صندوق قرار گرفته است در اجرا نیاز به  همکاری سیستم بانکی دارد تا بتوانیم به صورت اعتباری کالاهای ایرانی را به طرف های خارجی عرضه کنیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران  خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط  واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و عدم وجود بازار برای محصولات صادراتی پیشنهاد می‌شود این واحدها با شرکت های مدیریت صادرات یا کنسرسیوم های صادراتی همکاری داشته باشند و با فرض اینکه صندوق با این شرکت ها و کنسرسیوم ها طرف حساب است توصیه می کنیم اگر واحدهای کوچک می خواهند کالاهای غیر انحصاری را به بازارهای جهانی عرضه کنند آن را به صورت نقدی عرضه نکنند.
او با بیان این که دغدغه‌های فروش نسیه برای صندوق پوشیده نیست، ادامه داد:‌صادرکنندگان می توانند کالاها را به صورت نسیه در بازارهای خارجی به فروش رسانده و در مرحله بعد در ایران پول را از صندوق ضمانت صادرات دریافت کنند و به جای صادرکننده، صندوق ضمانت صادرات با خریدار وارد مذاکره خواهد شد.

شه حامد در پایان با تاکید بر این که فروش نسیه قدرت چانه زنی صادرکنندگان را افزایش و رقابت منفی در بازارهای هدف را از بین خواهد برد، گفت: 70 درصد صادرات کالاهای ایرانی و 70 درصد واردات ایران از دنیا به 5 کشور محدود است که این ریسک صادرات را بالا می برد.

 

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها