شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۴۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برگزاری انتخابات اتاق اصناف ایران در آبان ماه جاری

ششمین دوره انتخابات اتاق اصناف ایران روز سه شنبه(ششم آبان ماه سالجاری) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار می شود.

در این دوره از مجموع 26 نفر به ترتیب 15 نفر از صنوف تولیدی و خدمات فنی و 11 نفر از صنوف توزیعی و خدماتی انتخاب می شوند که برای تصاحب 6 کرسی هیات رییسه اتاق با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

سابقه عملکرد اعضاء در سطح استان ها، برنامه محوری، شناسایی دقیق مشکلات و معضلات پیش روی اصناف، ضرورت ارتباط رئیس اتاق با مسولان قوای سه گانه، حمایت از اتاق های صنفی، پیگیری مسایل استانها، ارتقا جایگاه اصناف و افزایش توان رقابتی از جمله برنامه های ارایه شده نامزدها در این دوره است.

اجرای بدون کم و کاست قانون نظام صنفی، اصلاح فوری موارد ضعف آن، اشراف و تسلط به مسایل اصناف، پیگیری مطالبات اصناف، اقدام برای رفع مشکلات مالی اتاق های اصناف، برگزاری دوره های آموزش کسب و کار از دیگر برنامه های نامزدهای این دوره از انتخابات اعلام شده است.

براساس بررسی های صورت گرفته، از صنوف تولیدی پنج نفر به ترتیب آقایان فاضلی، صفایی، شکریه، راشدی، عزت پور و زند بیشترین شانس حضور را در هیات رییسه دارند.

در صنوف توزیعی نیز چهار نفر از نامزدها به ترتیب آقایان هاشمی، صدیقی، شجاع و رییسی از شانس بالایی برای حضور در هیات رییسه اتاق اصناف برخوردارند.

هیات رییسه اتاق اصناف ایران 7 عضو دارد که 3 نفر از صنوف تولیدی و خدمات فنی و 3 نفر از صنوف توزیعی و خدماتی هستند که توسط 140 نماینده پارلمان اصناف انتخاب می شوند و نفر هفتم از سوی وزیر صنعت ،معدن و تجارت منصوب می شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر فاضلی ریاست اتاق اصناف را برعهده دارد.

ایرنا

(شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳) ۱۸:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها