دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۰۹۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت را قبل از کباب کردن بپزید

اداره استاندارد غذای انگلیس (FSA) هشدار داد که برای پیشگیری از مسمومیت غذایی باید گوشت را پیش از کباب کردن، خوب بپزید.

 پس از آنکه نتایج یک مطالعه نشان داد حدود 94 درصد از مردم انگلیس در مواقع کباب کردن گوشت اشتباهاتی می‌کنند که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد متخصصان سلامت توصیه کرده‌اند که قبل از کباب کردن گوشت حتما باید ابتدا آن را بپزید. این اداره اعلام کرد مسمومیت غذایی ناشی از مصرف گوشت کبابی که به خوبی طبخ نشده تهدید جدی برای سلامتی است.

در این مطالعه از 2030 نفر نظرسنجی شد و از این تعداد 21 درصد اظهار کردند که در گذشته حداقل یک‌بار دچار مسمومیت غذایی شده‌اند. یک سوم این افراد همچنین اعتراف کرده‌اند که هنگام غذا خوردن به پخته بودن کامل غذا توجه چندانی ندارند.

اداره استاندارد غذای انگلیس هشدار می‌دهد خطرات ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی در مواقع طبخ غذا سبب آلوده شدن به برخی انگل‌ها نظیر «کامپیلوباکتر» خواهد شد. در همین راستا FSA دستورالعمل‌هایی را برای جلوگیری از ابتلای مردم به مسمومیت‌های غذایی به ویژه در زمان تعطیلات که فصل محبوب کباب‌خوری است،‌ منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دهلی دیلی نیوز، بنابراین مطالعه همچنین مشخص شد 24 درصد از مردم که غذای اصلی آنها کباب بوده گفتند آن را در خانه نپخته‌اند. یک پنجم افراد نیز می‌گویند برای نگهداری از گوشت‌های خام و گوشت‌های کباب‌شده از بشقاب تمیز و جداگانه استفاده نمی‌کنند. این در حالیست که بیش از نیمی از افراد به دلیل استفاده از انبرک‌های مشترک کباب پزها در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک هستند. آلودگی به انگل کامپیلوباکتر می‌تواند سالانه منجر به مسمومیت 280 هزار نفر به تنهایی در انگلیس شود.

اما یکی از توصیه‌های اعلام شده از سوی FSA‌ این است که پیش از کباب کردن گوشت آن را بپزید. بنابر اعلام این اداره، داخل گوشت کباب‌شده نباید صورتی رنگ باشد و در عوض باید از وسط آن بخار داغ بیرون بیاید و آب خارج شده از آن نیز قرمز نبوده و شفاف باشد. همچنین به افراد توصیه شده تا از شستن مرغ خام اجتناب کنند زیرا این کار سبب پخش شدن میکروب‌ها به فضای آشپزخانه می‌شود. ضمنا گوشت‌های خام باید در ظرف جداگانه نگهداری شوند.

مسمومیت غذایی یکی از خطرات جدی ناشی از پخت و مصرف کباب است و به مردم توصیه می‌شود در تهیه این غذای خوشمزه با رعایت این اصول ساده سلامتی دوستان و خانواده خود را حفظ کنند.

ایسنا

(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۴:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها