یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۹۸۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

وعده ۵۰ میلیاردی دولت برای جبران هزینه‌های صادرات صنعت طیور محقق نشد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: قرار بود دولت ۵۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق توسعه صنعت طیور برای تامین نقدینگی و جبران بخشی از هزینه های صادرات قرار دهد که متاسفانه این امر تاکنون عملی نشده است.

همایون دارابی افزود: متاسفانه همچنان قیمت خرید حمایتی دولت علیرغم تمام بررسی های انجام شده و واقعیت های هزینه تولید پایین است.
وی اضافه کرد: هزینه تمام شده تولید مرغ زنده داخل سالن هم اکنون حداقل 5400 تومان است در حالیکه مرغ زنده درب مرغداری 4500 تومان به فروش می رسد.
دارابی با بیان اینکه دولت مرغ منجمد شده را از تولیدکنندگان 6500 تومان می خرد، ادامه داد: این میزان 800 تا هزار تومان کمتر از بهای واقعی آن است.
وی با اشاره به جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار نیز گفت: ما در این جلسه توضیحاتمان را ارایه کردیم ، سازمان حمایت نیز این موضوع را بررسی کرده بود اما متاسفانه علی رغم تمام بررسی های انجام شده تصمیمی گرفته نشد و این موضوع به سه هفته آینده موکول شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در مورد تصمیمات دولت برای تسهیل صادرات مرغ نیز افزود: قرار بود دولت 50 میلیارد تومان در اختیار صندوق توسعه صنعت طیور( برای تامین نقدینگی و جبران بخشی از هزینه های صادرات) قرار دهد که متاسفانه این امر نیز عملی نشد.

دارابی با بیان اینکه مساله فوق حدود یک ماه پیش در ستاد تنظیم بازار تصویب و به نهاد ریاست جمهوری اعلام شد، گفت: متاسفانه هیچ خبری از تصویب نهایی آن نیست.

تسنیم

(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها