سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۹۷۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

یزدی‌ها سالانه 7 کیلوگرم ماهی مصرف می‌کنند

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد گفت: میزان کنونی سرانه مصرف ماهی در استان یزد، 7.25 کیلوگرم است.

محمدعلی مبینی اظهار کرد: بخشی از ماهی مصرفی استان در داخل یزد تولید می‌شود و بخش دیگری نیز از ماهیان پرورشی استان‌های همجوار و ماهی‌های دریایی صید شده در جنوب کشور تامین می‌شود.

وی افزود: شیلات استان یزد در راه گسترش آبزی‌پروری تلاش فراوانی داشته است به نحوی که با بهینه سازی منابع آبی خرد موجود استان از جمله چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در روستاها و هدایت آنها به استخرهای ذخیره آب کشاورزی، این منابع بالقوه آبزی‌پروری را به منابعی بالفعل تبدیل کرده است.

مبینی با پیش‌بینی تولید حدود 600 تن ماهی در پایان تابستان جاری، اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از 300 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از گونه کپور در استخرهای دو منظوره استان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر استان افزود: این موضوع بر تولید آبزیان استان نیز تاثیر گذاشته و این بخش را دچار مشکلات گوناگونی کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد یادآور شد: هم اکنون در استان گونه‌های مختلفی از ماهیان پرورش داده می‌شود که از آن جمله می‌توان به ماهیان خاویاری، ماهی سفید، کپور ماهیان، قزل آلا، تیلاپیا و بسیاری دیگر از گونه‌ها اشاره کرد.

ایسنا

(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها