یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۳ / ۲۲:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۶۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خوراک نهنگ حلال، در منوی رستوران های ژاپن

نهنگ، یکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی هاست و بیشترین صید نهنگ در جهان، توسط این کشور انجام می شود تا جایی که صید بی رویه بزرگ ترین حیوان کره زمین، صدای بسیاری از فعالان طرفداران محیط زیست را هم در آورده است. اما این کشور اخیرا برای جلب توریست های مسلمان، ادعا کرده است که غذای حلال از گوشت نهنگ را در برخی از رستوران های این کشور، ارائه می دهد.

صنعت توریسم ژاپن در سال های اخیر، رشد فراوانی یافته است و کارشناسان دلیل این امر را، ورود توریست های مسلمان جنوب شرق آسیا می دانند. این کشور اخیرا قوانین صدور ویزا را نیز برای توریست های کشورهای مالزی، اندونزی و تایلند آسان تر کرده است.

بر طبق گزارش سازمان توریسم ژاپن، سال پیش حدود 137 هزار اندونزیایی از ژاپن بازدید کرده اند که 35 درصد نسبت به سال پیش افزایش نشان می دهد. همچنین حدود 177 هزار مالزیایی ژاپن را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب کرده اند، که آن هم رشد 36 درصدی نسبت به سال پیش از آن داشته است.

اخیرا، کشور مالزی همکاری نزدیکی با ژاپن برای معرفی استانداردهای حلال به این کشور داشته و حتی یکی از کشتی های صید نهنگ این کشور توانسته، گواهی حلال دریافت کند. هرچند گفتنی است گوشت نهنگ به عنوان گوشتی حلال، مورد قبول تمامی مسلمانان و فقهای آنان نیست و برخی آن را حرام می دادند.
(یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳) ۲۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها